آبشار عیش آباد مرند ثبت ملّی شد

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران : مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت:آبشار عیش آباد در لیست آثار میراث طبیعی کشور ثبت شد.

آبشار عیش آباد مرند ثبت ملّی شد

ناصر غلامی هوجقان: حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجات شرقی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: آبشار زیبای عیش آباد شهرستان مرند در لیست آثار میراث طبیعی کشور ثبت شد.

وی اضافه نمود: این آبشار در 2 کیلومتری جنوب روستای عیش آباد دهستان میشاب شمالی بخش مرکزی شهرستان مرند قرار گرفته است و یکی از جاذبه های گردشگری استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرنگاران، عیش آباد روستایی است کوچک که به موهبت آبشاری پرطراوت به نام آبشار عیش آباد هر ساله میزبان گردشگران و طبیعت گردان بسیاری است. طراوت این آبشار شما را به پیاده روی، کوهنوردی، صخره نوردی و عبور از بستر نیمه خروشان رودخانه اش دعوت می نماید تا غرق در لذت لمس قطرات خنک آب ،گردشی به یادماندنی و فرح بخش را تجربه کنید.

ارتفاع آبشار عیش آباد مرند حدودا 15 متر است و در قسمت کوهستانی میشو غربی در جوار روستای عیش آباد شبستر واقع شده است. توجه داشته باشید که بخشی از جاده منتهی به این آبشار، اتومبیل رو و بقیه راه کوهستانی است.

این مکان حدود 300 متر مربع وسعت دارد و در جوار کوه و دره منظره بی نظیری از طبیعت زیبای آذربایجان را به نمایش گذاشته است. روستای عیش آباد که موطن این آبشار است مقصدی دلپذیر برای سفرهای شهریورماهی شماست .

این روستا با داشتن رودی پر خروش و باغات زیبا و بهشت آیینش از دیدنی ترین روستاهای آذربایجان شرقی است که در شهرستان مرند قرار گرفته است.باغاتی که در دو طرف دره بزرگ عیش آباد واقع شدند، با ارتفاع پانصد متری از شمال به طرف کوه ها کشیده شده و در ارتفاع قرار گرفته اند. راه های منتهی به این باغات نیز از اطراف دره ها به سمت بالا کشیده شده است.

بعلاوه انتهای کوهها پر است از چشمه هایی که از آبهای زلال و زیر زمینی و از دل طبیعت و کوهها به بیرون می جوشند و دل و روح آدمی را جلا می دهند. پیاده روی در میان درختانی که گردوهای نورسته به آدم لبخند می زنند، عبور از بستر رودخانه ای که رفته رفته پرآب و خروشان می گردد و بالا و پایین رفتن از تخته سنگ های بزرگی که جریان آب رویشان منظره ای بدیع خلق می نماید، می تواند خاطره خوب یک روز تابستانی را برای شما ماندگار کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1540

به "آبشار عیش آباد مرند ثبت ملّی شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "آبشار عیش آباد مرند ثبت ملّی شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار عیش آباد مرند ثبت ملّی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید