شروع عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک تا قبل از تابستان

به گزارش مجله پزشکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از شروع عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک تا قبل از تابستان اطلاع داد.

شروع عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک تا قبل از تابستان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

یدالله صادقی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه مجوزهای اصلی شهرک صنعتی پوشاک از هیئت وزیران اخذ شده، اظهار کرد: در حال حاضر مرحله هماهنگی با محیط زیست و کمیسیون زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در حال پیگیری و تقریباً ساخت این شهرک نهایی است و به زودی مراحل اجرایی و زیرساختی آن از سوی سازمان شهرک های صنعتی استان تهران پیگیری و اجرا می گردد.

وی در پاسخ به اینکه شهرک صنعتی پوشاک از چه زمانی فعالیت خود را آغاز می نماید، گفت: در شرایط فعلی، وقتی شهرک هایی که وارد عملیات ساخت و ساز می شوند، متناسب با هدفشان، قطعات شهرک خیلی زود به فروش می رسند و سرمایه گذاران صنعتی طبق نقشه و احتیاج آغاز به ساخت و ساز می نمایند. کل شهرک صنعتی به تدریج ساخته می گردد اما مدت سه یا چهار سال طول می کشد تا شهرک مورد نظر شکل گیرد.

رئیس سازمان صمت استان تهران همچنین در پاسخ به سوال درباره زمان آغاز مراحل اجرایی شهرک صنعتی پوشاک گفت: مراحل اجرایی شهرک تا قبل از تابستان آغاز می گردد. در حال حاضر مجوزهای اصلی صادر شده و در اختیار شرکت شهرک های صنعتی نهاده شده است. بعضی هماهنگی های داخل استان باقی مانده و مانع خاصی وجود ندارد.

چرا ساخت شهرک صنعتی پوشاک طولانی شد؟

وی همچنین درباره طولانی شدن فرآیند ساخت زمین شهرک صنعتی توضیح داد: این زمین قبلا برای فعالیت دیگری مجوز گرفته بود که بعداً آن فعالیت امکان پذیر نشد و مجدداً برای شهرک صنعتی پوشاک پیش بینی شد. اما در جهت صدور مجوز نهایی در کمیسیون تبصره 1 ماده 1 قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات ایراداتی وجود داشت که رفع شدن آنها طولانی شد، اما در حال حاضر این مجوز صادر شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

مساحت شهرک صنعتی پوشاک چقدر است؟

به گفته این مقام مسئول زمین شهرک صنعتی پوشاک 118 هکتار است که زمین صنعتی آن جدا و بخشی برای زیرساخت و فضاهای عمومی منظور می گردد. احتمالا حدود 350 قطعه زمین صنعتی بین 1000 تا بالای 3000 متر ایجاد خواهد شد که متناسب با نوع فعالیت ا در اختیار بهره برداران صنعتی قرار می گیرد. شهرک صنعتی پوشاک در شهرستان ری، تقریبا مقابل فرودگاه امام خمینی مستقر است.

رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی پوشاک با تمام شهرک های صنعتی مستقر در تهران متفاوت است، توضیح داد: شهرک صنعتی پوشاک یک شهرک تخصصی است و با توجه به اینکه یکی از مزیت های مهم استان تهران فراوری و بازرگانی پوشاک است، مقرر شده این شهرک با رویکردی ساخته گردد که از مرحله ایده پردازی تا طراحی، فراوری و تامین مواد اولیه، ملزومات فراوری پوشاک، برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی و ایجاد مراکزی مثل مدرسه مد یا دانشگاه برای ارائه آموزش های مربوط به طراحی لباس فعالیت خواهند کرد و تلفیقی از هنر و صنعت و بازرگانی شکل خواهد گرفت.

بنابراین به گفته وی شهرک صنعتی پوشاک به عنوان یکی از پیشران های مهم مالی و صنعتی در استان تهران و کشور ایفای نقش می نماید و محلی برای داد و ستد پوشاک در سطح بین المللی تبدیل گردد. همچنین قرار است شهرک صنعتی پوشاک به محلی با رویکرد صادراتی تبدیل گردد.

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهوری سال 1395 کلنگ زنی این پروژه را انجام داد و پیشرفت آن در دستور کار نهاده شد تا بتوان با گردآوری مجموعه ای از واحدهای مختلف صنعت پوشاک، شهرک صنعتی آن را در محلی به موقعیت جغرافیایی روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) به بهره برداری رساند. شهرک تخصصی پوشاک اولین شهرکی است که بر اساس احتیاج داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره فراوری پوشاک از تأمین مواد اولیه، مد، طراحی و… را شامل می گردد. اما در سال های اخیر ساخت این شهرک بارها به تعویق افتاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1017

به "شروع عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک تا قبل از تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک تا قبل از تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید