آمریکا به حمله هوایی افغانستان علیه طالبان واکنش نشان داد

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از جمهور، زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، از حمله هوایی نیروهای افغان به تجمع طالبان در ولایت هرات، انتقاد کرد.

آمریکا به حمله هوایی افغانستان علیه طالبان واکنش نشان داد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

وی در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: در 24 ساعت گذشته، خشونت در افغانستان به حداکثر رسیده و بسیاری جان خود را از دست داده اند.

خلیل زاد اضافه نمود: عکس ها و گزارش های شاهدان عینی از حضور غیر نظامیان و بچه ها در میان قربانیان این حمله خبر می دهند حال آنکه این اقدام پسندیده نیست و از آنالیز ها در این زمینه پشتیبانی می کنیم.

خلیل زاد همچنین از لزوم شروع بی درنگ گفتگوهای بین الافغانی سخن گفت و افزایش تلفات را تهدیدی برای مذاکره تلقی کرد.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا و طالبان در ماه میلادی فوریه، به توافقی دست یافتند که حملات طالبان علیه نیروهای بیگانه را به شرط خروج آنها از افغانستان، متوقف کرد.

اما از آنجا که پیش شرط های طالبان برای شروع مذاکرات بین الافغانی تأمین نشده است؛ درگیری این گروه با دولت کابل همچنان به قوت خود باقی است و طرفین مواضع یکدیگر را مورد حمله قرار می دهند.

به گفته سخنگوی والی هرات، در حمله روز گذشته، 6 فرمانده ارشد طالبان هدف قرار گرفته اند.

اما طالبان می گوید این حمله گردهمایی استقبال از یک زندانی آزاد شده این گروه را هدف قرار داد و در نتیجه آن، دست کم 20 غیرنظامی کشته شده اند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان می گوید آنها در حمله هوایی روز چهارشنبه شرکت نداشته اند. البته این انکار بیشتر از آن بابت است که توافق واشنگتن-طالبان زیر سوال نرود چراکه پیش از عقد توافق، در حملاتی که آمریکا علیه طالبان تدارک می دید؛ غیرنظامیان بی شماری قربانی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 549

به "آمریکا به حمله هوایی افغانستان علیه طالبان واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به حمله هوایی افغانستان علیه طالبان واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید