اسلامی: کوشش دانشمندان حوزه کشاورزی هسته ای به ترویج و توسعه کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد

به گزارش مجله پزشکی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: کوشش دانشمندان حوزه کشاورزی هسته ای به ترویج و توسعه کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد.

اسلامی: کوشش دانشمندان حوزه کشاورزی هسته ای به ترویج و توسعه کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد

به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی در صفحه اینستاگرامش نوشت: همیشه در موضوع تأثیر فناوری هسته ای بر حوزه کشاورزی، تاکیدات لازم را برای همکارانم در سازمان انرژی اتمی ایران داشته ام که با حداکثر توان علمی و پژوهشی، تحقیق و توسعه در حوزه کشاورزی هسته ای را در دستور کار قرار بدهند و آنچه در این موضوع اهمیت دارد این است که فعالیت های پژوهشی در این حوزه باید به گونه ای باشد که برای کشور مزیت مالی ایجاد کند.

ایجاد سازوکارهای نو در کشاورزی مدرن یکی از راهبردهای تعریف شده برای همکاران و متخصصان هسته ای در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته ای البرز است که ان شاءالله با رویکردی نوین بتوانیم به کمک قشر عزیز و زحمت کش کشاورز در کشور بشتابیم.

در این راستا خوشبختانه پژوهش ها و اقدامات خوبی به وسیله دانشمندان هسته ای صورت گرفته است؛ از این پس نیز تمام کوشش مجموعه مرتبط با کشاورزی هسته ای سازمان را در جهت ترویج و توسعه کشاورزی مدرن معطوف خواهیم کرد و باید تأثیرات این اقدامات را به وضوح در زندگی عموم مردم مشاهده کنیم.

کنترل آفات و بیماری های بعضی محصولات راهبردی کشور با استفاده از روش نوین کشاورزی هسته ای، افزایش انبارمانی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی به وسیله کاربرد پرتوها، اصلاح و فراوری ارقام مهم گیاهان زراعی و ... از برنامه های مهمی است که انشاءالله در ادامه حرکت پرشتاب صنعت هسته ای در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

امیدوارم با بهره گیری حداکثری از فناوری هسته ای در کشاورزی، فزونی رقابتی جمهوری اسلامی ایران در فراوریات کشاورزی منطقه ای را ببینیم و بتوانیم به قطب صادرات در این حوزه تبدیل گردیم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1350

به "اسلامی: کوشش دانشمندان حوزه کشاورزی هسته ای به ترویج و توسعه کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: کوشش دانشمندان حوزه کشاورزی هسته ای به ترویج و توسعه کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید