افزایش 100 درصدی قیمت تن ماهی

به گزارش مجله پزشکی، دبیر اجرایی سندیکای صنایع کنسرو ایران خاطر نشان کرد: قیمت تن ماهی نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش نرخ را تجربه نموده و همین مسئله باعث کاهش مصرف تن در بین مردم شده است.

افزایش 100 درصدی قیمت تن ماهی

به گزارش ایلنا، این روز ها مردم ضروریات خود را تهیه می نماید و به اندک احتیاج های خود بسنده می نماید. کاهش تقاضا در نهایت باعث شده که واحد های فراوری با نصف ظرفیت اقدام به فراوری نمایند.

محمد میررضوی با اشاره به پروژه شفاف سازی قیمت ها به وسیله درج قیمت فراورینماینده بر روی کالاها، گفت: وزارت صمت برای جلوگیری از سودجویی و رشد قیمت ها این بخشنامه را ابلاغ نموده است واحد های فراوریی مسئله ای با اجرای بخشنامه ندارند.

اما بر این باورند که نمی توان این طرح را به صورت ضرب الاجلی اجرا کرد و برای عملیاتی کردن آن و فراهم کردن زیرساخت های اجرای آن به یک فرصت 3 ماهه احتیاج داریم.

وی در ادامه با ذکر مثالی چالش های پیش روی اجرای این طرح را شرح داد و اضافه نمود: تردید نداشته باشید که با اجرای این طرح دیگر قیمت تن ماهی و دیگر اقلام مشمول این طرح در منطقه ها مختلف تهران یکسان نخواهد بود.

چراکه هزینه های اجاره و حمل نقل یک واحدی صنفی در خیابان تجریش با ورامین فرق دارد از این رو قیمت ها نیز متفاوت خواهد شد به عبارت دیگر قیمت ها رقابتی می شوند.

به گفته این فعال مالی، این احتمال وجود دارد که با اجرایی شدن این طرح تنش ها بین فروشنده و مصرف نماینده بر روی قیمت تشدید گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1449

به "افزایش 100 درصدی قیمت تن ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 100 درصدی قیمت تن ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید