الحلبوسی خواهان انتخابات زودهنگام شد

به گزارش مجله پزشکی، ایرنا نوشت: محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق امروز (شنبه) خواهان برگزاری نشست فوق العاده مجلس این کشور برای آنالیز انتخابات زودهنگام شد.

الحلبوسی خواهان انتخابات زودهنگام شد

الحلبوسی در توییتی خواهان برگزاری نشست فوق العاده مجلس با حضور برهم صالح رئیس جمهوری و مصطفی الکاظمی نخست وزیر برای بحث و آنالیز درباره زمان برگزاری انتخابات زودهنگام و انحلال مجلس عراق شد.

انتشار این توییت به دنبال آن صورت گرفت که آدینه شب الکاظمی زمان برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی را گفت.

نخست وزیر عراق دیشب در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که انتخابات زودهنگام مجلسی در ششم ژوئن 2021 (نیمه خرداد 1400) برگزار می گردد.

وی وعده داد که انتخابات را عادلانه، شفاف و به دور از دخالت جناح های سیاسی در عراق برگزار کند.

آخرین انتخابات مجلسی اردیبهشت 98 برگزار گردید که با انتقادهای گسترده ای در مورد تخلف و تقلب های انتخاباتی روبرو شد و در عین حال کمترین حضور مردمی از ابتدای سقوط رژیم صدام تا به آن روز، در انتخابات عراق رخ داد.

این انتخابات به دلیل اعتراضاتی که وجود داشت، در نهایت منجر به اعتراض های گسترده خیابانی اول اکتبر گذشته (نهم مهرماه 98) شد که حاصل آن استعفای دولت عادل عبدالمهدی بوده است.

معترضان همچنین خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی شدند، درخواستی که مورد موافقت جناح های سیاسی و مجلسی عراق نهاده شد.

جریان های سیاسی موجود در مجلس عراق اردیبهشت گذشته الکاظمی را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کردند تا فضا را برای انتخابات زودهنگام در این کشور فراهم نموده و اعتماد عمومی دوباره به فرایند سیاسی بازگردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 563

به "الحلبوسی خواهان انتخابات زودهنگام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحلبوسی خواهان انتخابات زودهنگام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید