اگر از پرواز جا ماندیم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

به گزارش مجله پزشکی، جا ماندن از پرواز یکی از بدترین اتفاقاتی ست که ممکن است برای هر فردی رخ دهد. مطمئنا کسی دوست ندارد که دیر به فرودگاه برسد و از پروازش جا بماند، اما برای هرکسی امکان دارد بسته به شرایطی که در آن قرار می­ گیرد با تاخیر به فرودگاه رسیده، از پرواز خود جا بماند. در این صورت چه اقداماتی ضروری است انجام بدهد؟ با خبرنگاران همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

اگر از پرواز جا ماندیم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

در صورت جا ماندن از پرواز آرام باشید!

می دانیم این موضوع اصلا شرایط خوبی نیست، اما آرامش خود را حفظ کنید، چند نفس عمیق بکشید تا بتوانید تصمیمی منطقی بگیرید. اگر در راه رسیدن به فرودگاه متوجه شدید که دیر به فرودگاه می­رسید و از پرواز جا مانده­اید، باز هم از ادامه­ی جهت منصرف نشوید و خود را به فرودگاه برسانید. زیرا تنها در این صورت می­توانید، جاماندن از پرواز را جبران کنید. شرکت­های هواپیمایی به خوبی نسبت به حال مسافران جا مانده از پرواز واقف هستند و اقدامات جایگزینی برای رفاه حال این مسافران در نظر می­گیرند.

قانون 2 ساعت را از قلم نیاندازید!

همه­ شرکت­های هواپیمایی برای کسانی که از پرواز جا مانده اند، یک قانون نانوشته در نظر دارند. در صورتیکه مسافری از پرواز جا بماند، شرکت­های هواپیمایی کوشش می نمایند نهایت همکاری را در زمینه­ مهمترین اقدامات در زمان جا ماندن از پرواز با مسافر داشته باشند. یکی از این قوانین، قانون پنچری نام دارد. طبق این قانون در صورتیکه مسافر بنا به دلایل موجه و غیرقابل پیش­بینی از پرواز خود جا بماند، شرکت هواپیمایی در پرواز بعدی بدون دریافت هزینه­ی جداگانه برای وی یک جایگاه در نظر می­گیرد.

گفتنی است برای استفاده از این قانون یک بازه­ زمانی دو ساعته برای مسافر در نظر گرفته می­ گردد و تنها اگر مسافر در این محدوده­ زمانی به فرودگاه برسد می ­تواند از پرواز جایگزین استفاده کند، در غیر اینصورت این اتفاق ممکن نیست. دلیل نام­گذاری این موضوع به عنوان قانون دو ساعته نیز همین امر است و به همین علت اصرار می­کنیم که حتی در صورت جا ماندن ، جهت خود را به فرودگاه ادامه دهید و اقدامات لازم برای جبران این تاخیر را انجام دهید.

در صورت جا ماندن از پرواز بین­ المللی چه باید کرد؟

جا ماندن از پروازهای بین­ المللی عواقبی به همراه خواهد داشت، لذا باید پیش از رفتن به سفرهای بین­ المللی نسبت به کلیه­ حقوق خود و شرکت­های هواپیمایی اطلاعات لازم را کسب نمایید. در پروازهای بین ­المللی نباید انتظار داشت که هنگام تاخیر و به محض رسیدن به فرودگاه ، سریعا در پرواز بعدی به شما یک جایگاه رایگان بدهند. ممکن است از شرکت هواپیمایی این اجازه را به مسافر ندهد که در پرواز بعدی یک جایگاه را به صورت رایگان اشغال کند. در بعضی از شرکت­های هواپیمایی در صورت جا ماندن از پرواز، مجبور خواهید شد از اول یک بلیت هواپیمای جدید به قیمت روز تهیه کنید.

بنابراین اکیدا توصیه می­گردد هنگام استفاده از پروازهای بین ­المللی تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید تا از پرواز جا نمانید. این امر خصوصا برای پروازهای دارای توقف اهمیت ویژه­ای پیدا می­ کند؛ زیرا در صورت جا ماندن از این پروازها با مسائل مضاعفی روبرو خواهید شد. در پروازهای بین­ المللی باید سه ساعت پیش از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشید.

مراقب مدارک پروازی خود باشید!

مراقبت از مدارک پرواز در طول سفر امری ضروری است و یکی از مهمترین اقدامات در زمان جا ماندن از پرواز به شمار می­ رود. از زمان رزرو بلیت هواپیما تا رسیدن به مقصد، تمام مدارکی که بین شما و شرکت هواپیمایی رد و بدل خواهد شد، ارزشمند می باشد و ضروری است در حفظ و نگه­داری آن کوشا باشید. از جمله­ این مدارک می­توان به فیش پرداخت هزینه بلیت، اسکن بلیت، قوانین کنسلی و جا ماندن از پرواز و… اشاره نمود. توصیه می­ گردد کلیه­ این مدارک را در یک فایل جداگانه در گوشی موبایل یا ایمیل خود ذخیره کنید تا درصورت احتیاج به آسانی به آن دسترسی داشته باشید. این مدارک در صورت جا ماندن و یا مفقود شدن یا آسیب دیدن چمدان در تهیه شکایت نامه و فرم ادعای خسارت استفاده خواهند شد.

خونسرد و مودبانه رفتار کنید

مطمئنا جا ماندن از پرواز اتفاق خوبی نیست و شما را کلافه و عصبانی خواهد نمود. اما ضروری است خونسردی خود را حفظ کنید و با کارکنان شرکت هواپیمایی مودبانه و خونسرد رفتار کنید. رفتار محترمانه موجب می­ گردد تا کارکنان در جهت برطرف مشکل شما و انجام اقدامات لازم در زمان تاخیر در رسیدن به فرودگاه، نهایت همکاری را با شما داشته باشند. به هرحال هیچ­کس به جز خودتان، مقصر جا ماندنتان از پرواز نیست و شما به خوبی از این امر مطلع هستید. پس ضروری است آرام باشید و محترمانه از کارکنان بخواهید مهم ترین اقدامات لازم را برای شما انجام دهند. حفظ آرامش و رفتار مودبانه در هر زمان و شرایطی می­ تواند کارگشا باشد و به حل سریع مسائل و مسائل یاری بکند.

آماده­ پرداخت هزینه ­های مازاد باشید!

همان­طور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، بعضی از شرکت­های هواپیمایی برای مسافران جامانده، پرواز جایگزین در نظر می­گیرند، اما بعضی از این شرکت­ها مجددا هزینه­ بلیت را به قیمت روز از مسافر دریافت می­ نمایند. پس ضروری است اماده­ پرداخت هر هزینه­ ای باشید. بعضی از شرکت­های هواپیمایی نیز در صورت جا ماندن از پرواز، از مسافر مابه ­التفاوت قیمت بلیت قبل و بلیت روز را دریافت نموده و وی را در اولویت لیست انتظار پرواز های بعدی به مقصد مورد نظر قرار می ­دهند.

بنابراین توجه داشته ­باشید قبل از تهیه ­ی بلیت برای سفر، ضروری است شرکت ­هواپیمایی و قوانین پرواز آن اطلاعات کسب نموده و دو الی سه ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا از پرواز جا نمانید.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 586

به "اگر از پرواز جا ماندیم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر از پرواز جا ماندیم چه کاری می توانیم انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید