ایجاد اختلاف مذهبی سناریوی غرب پس از صلح در افغانستان

به گزارش مجله پزشکی، بعضی کارشناسان در افغانستان با اشاره به قتل های اخیر علما و غیرنظامیان معتقدند که پس از موفقیت صلح، غربی ها برای ایجاد اختلافات مذهبی و گسترش افراطی گری کوشش می نمایند.

ایجاد اختلاف مذهبی سناریوی غرب پس از صلح در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ترور علمای دین در کابل افزایش یافته است، بعضی کارشناسان این حملات را شروع سناریوی جدید غرب برای ادامه جنگ و ناامنی پس از برقراری صلح با طالبان می دانند.

سید فطرت الله عضو شورای اخوت اسلامی با اشاره به ترور اخیر دو نفر از علمای دینی در کابل گفت: این علما به جرم گفتن حقیقت شهید شدند و اینها بودند که همیشه لحن انتقادی و صریح نسبت به سیاست های غرب داشتند و هم اندیشه کور تکفیری و بنیاد گرایی و افراطیت که جنایت می کردند را با دلیل قانع نماینده به چالش می کشاندند.

شیرحسین ادیب پژوهشگر دینی نیز گفت که دشمنان با از میان برداشتن هواداران وحدت و علمای اعتدالگرای اهل سنت و همچنین ترور هدفمند شیعیان در مناطق مختلف افغانستان در پی ایجاد اختلافات مذهبی است.

وی توضیح داد: به زعم این سلفی های دست نشانده غرب، گویا با قتل نخبگان دینی و مذهبی دو هدف با یک شلیک حاصل می گردد؛ اول ایجاد نفاق و بدبینی بین پیروان دو مذهب جعفری و حنفی و دوم هم با حذف چهره های مطرح هر دو مذهب، میدان برای جولان افراطیون بازخواهد شد.

وی در گفت وگو با آواپرس، ایجاد شکاف های مذهبی را یکی از ابعاد مهم قتل های زنجیره ای در افغانستان دانست و خواهان آن شد که دولت و ملت افغانستان فریب دشمن را نخورند و اتحادشان را حفظ نمایند تا دشمن پیروز به شروع جنگ های مذهبی نگردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 470

به "ایجاد اختلاف مذهبی سناریوی غرب پس از صلح در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اختلاف مذهبی سناریوی غرب پس از صلح در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید