بایدن 28 شرکت چینی را تحریم کرد

به گزارش مجله پزشکی، رئیس جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی، 28 شرکت چینی را به لیست سیاه سرمایه گذاران آمریکایی افزود.

بایدن 28 شرکت چینی را تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت آمریکا شامگاه پنجشنبه 28 شرکت چینی را به لیست سیاه سرمایه گذاران آمریکایی اضافه نمود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری اجرایی، این شرکت ها را به بهانه ارتباط با ارتش چین در لیست سیاه قرار داده است. با این دستور، شرکت های آمریکایی از مراودات تجاری با شرکت های مذکور منع می شوند.

این در حالی است که امروز (پنجشنبه) وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا درخواست کرد کار کثیف سرکوب شرکت های متعلق به دیگر کشورها به بهانه محافظت از امنیت ملی را متوقف کند.

در حال حاضر تنش میان آمریکا و چین به شدیدترین سطح خود از زمان عادی سازی روابط میان دو کشور در سال 1979 رسیده است. بخش عمده این افزایش تنش به دلیل اعمال تعرفه های سنگین بر روی کالاهای چینی است که از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد و دو کشور را وارد جنگ تجاری کرد. علاوه بر این، با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا، ترامپ مدعی شد چین مقصر اصلی این اتفاق است.

ترامپ در راستای افزایش تخاصم علیه چین، مجموعاََ 31 شرکت چینی از جمله شرکت بین المللی فراوری نیمه رسانا موسوم به SMIC که بزرگترین فراوریکننده تراشه های الکترونیکی در دنیا است، در لیست سیاه آمریکا قرار داد.

بر اثر این تحریم ها، این 59 شرکت شرکت چینی دیگر نمی توانند به بازار تجهیزات و فناوری های امنیتی ایالات متحده دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1085

به "بایدن 28 شرکت چینی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن 28 شرکت چینی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید