تدوین برنامه عملیاتی توسعه گردشگری سلامت در خراسان شمالی

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به برقراری پروازهای جهت بجنورد به عشق آباد کشور ترکمنستان و بالعکس در آینده ای نزدیک، گفت: با هدف بهره گیری از این ظرفیت، به دنبال توسعه گردشگری سلامت در استان بر اساس برنامه ای عملیاتی هستیم.

تدوین برنامه عملیاتی توسعه گردشگری سلامت در خراسان شمالی

حبیب یزدان پناه در نشستی مشترک که با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تعدادی از آژانس های جهانگردی و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان برگزار گردید بر ضرورت آمادگی های لازم به منظور بهره گیری از پروازهای بجنورد-عشق آباد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، وی با بیان این که بر اساس تعرفه خدمات و در چارچوب قوانین و مقررات برنامه های عملیاتی خود را پیش خواهیم برد، مطرح نمود: از سوی شرکت ها و آژانس های جهانگردی استان این آمادگی وجود دارد تا با برقراری پروازهای بجنورد-عشق آباد بتوان از این پتانسیل برای جذب جهانگرد و توریسم سلامت استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان شمالی استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه جهانگردی سلامت را عاملی برای ایجاد رونق مالی و درآمدزایی برشمرد و اظهار کرد: تسهیل ارائه خدمات سلامت به جهانگردان داخلی و خارجی از سوی آژانس های جهانگردی انجام می گردد.

یزدان پناه با تأکید بر این که از تمام ظرفیت ها در راستای توسعه و گسترش روابط خراسان شمالی با کشور ترکمنستان استفاه خواهیم کرد، اضافه کرد: هم مرز بودن این استان با ترکمنستان و نیز طبیعت بکر خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای برای توسعه جهانگردی است.

وی توضیح داد: برگزاری نوروزگاه مشترک با کشور ترکمنستان که برای فروردین امسال برنامه ریزی شده بود به دلیل کرونا لغو شد، با این حال اجرای برنامه های فرهنگی با هدف معرفی خراسان شمالی و جذب جهانگرد از این کشور را همچنان در برنامه های خود دنبال خواهیم کرد.

لازم به ذکر است؛ در هفته گذشته طی مکاتبه ای از سوی معاون مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خطاب به استاندار خراسان شمالی عملیات اجرایی برقراری پروازهای بجنورد-عشق آباد شروع شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 511

به "تدوین برنامه عملیاتی توسعه گردشگری سلامت در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین برنامه عملیاتی توسعه گردشگری سلامت در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید