تظاهرات ضد جنگ از نیویورک تا بیروت ، تصویر اوباما به آتش کشیده شد

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشا تودی، اغلب کشورهای جهان دیروز شنبه صحنه تظاهرات ضد آمریکایی در اعتراض به تهدیدهای فزاینده آمریکا برای حمله به سوریه بود.

تظاهرات ضد جنگ از نیویورک تا بیروت ، تصویر اوباما به آتش کشیده شد

در آمریکا و در مقابل کاخ سفید صدها نفر با برگزاری تجمع اعتراض خود را با حمله به سوریه اعلام کردند. معترضان حاضر در مقابل کاخ سفید از کنگره خواستند تا به درخواست اوباما برای صدور مجوز حمله به سوریه پاسخ منفی بدهد.

معترضان آمریکایی در این تجمع فریاد می زدند : آنها می گویند جنگ بیشتر، ما می گوییم جنگ نمی خواهیم. این افراد با خود دست نوشته هایی حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود : حمله به سوریه بر اساس دروغ شکل می گیرد.

در همین رابطه موسس جنبش ضد جنگ کد پینک به خبرنگاران گفت : ما خواستار یک جنگ دیگر نیستیم. این چهره ضد جنگ در ادامه به افزایش احساسات ضد جنگ در آمریکا اشاره کرد.

به نوشته راشا تودی، روز گذشته علاوه بر مقابل کاخ سفید، خیابانهای مختلف نیویورک نیز شاهد برگزاری تظاهرات ضد جنگ بودند. بیشترین حجم اعتراضات در نیویورک در میدان تایمز این شهر گزارش شده است.

علاوه بر نیویوریک در لوئیزیانا، میشیگان و ایندیانا پولیس نیز تظاهرات هایی در اعتراض به جنگ برگزار شد.

در کانادا و شهر تورنتو نیز مخالفان جنگ با برپایی تجمعی اعتراض خود را به حمله احتمالی به سوریه اعلام کردند. این معترضان با تجمع در مقابل کنسولگری آمریکا در تورنتو اعتراض خود را به تلاش های واشنگتن برای راضی کردن سایر کشورها برای حمله به سوریه اعلام کردند.

ترتیب دهندگان اعتراضات کانادا گفتند : مردم نباید دروغ هایی را که در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط ارتش سوریه منتشر می شوند باور کنند. ما قصد حمایت از اقدامات آمریکا برای آغاز یک جنگ دیگر را نداریم.

بر اساس این گزارش، علاوه بر تورنتو تظاهرات دیگری نیز در اوتاوا و در مقابل سفارت آمریکا در این شهر برگزار شد.

در بیروت نیز صدها نفر با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در این شهر برای دومین روز متوالی در اعتراض به سیاست های جنگ طلبانه آمریکا دست به تظاهرات زدند.

معترضان لبنانی با خود تصاویری از اوباما را حمل می کردند که در این تصاویر رئیس جمهور فعلی آمریکا به جرج بوش رئیس جمهور سابق آن تشبیه شده بود.

معترضان لبنانی در این تظاهرات تصاویر اوباما را به آتش کشیدند.

علاوه بر این کشورها در پاکستان و فیلیپین نیز تظاهرات هایی در اعتراض به جنگ و تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه برگزار شد. به نوشته برخی خبرگزاری ها بزرگترین تظاهرات ضد جنگ در پاکستان برگزار شده است.

بر همین اساس در یمن و چند کشور عربی دیگر نیز تظاهرات های مشابهی برگزار شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 275

به "تظاهرات ضد جنگ از نیویورک تا بیروت ، تصویر اوباما به آتش کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ضد جنگ از نیویورک تا بیروت ، تصویر اوباما به آتش کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید