تفاهم نامه همکاری میان دو بنیاد رودکی و پرگولایس امضا می گردد

به گزارش مجله پزشکی، جلسه آنالیز نحوه همکاری بنیاد رودکی از ایران و بنیاد پرگولایس از ایتالیا ظهر پنجشنبه در مجموعه برج آزادی برگزار گردید. علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی اعلام نمود: هفته دیگر تفاهم نامه همکاری فرهنگی را امضا می کنیم.

تفاهم نامه همکاری میان دو بنیاد رودکی و پرگولایس امضا می گردد

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران خبرنگاران پویا؛ پنجشنبه 24 تیرماه جلسه آنالیز نحوه همکاری بنیاد رودکی از ایران و بنیاد پرگولایس از ایتالیا حضور خبرنگاران در مجموعه برج آزادی برگزار گشت. علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی، پرفسور چِرِتی رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران، ویلیامز گراتیوزی مدیر عامل بنیاد هنری پرگولایس و محمود عزیزی بازیگر و عضو هیئت مدیره بنیاد رودکی در این جلسه حضور داشتند و به آنالیز نحوه های مختلف تعامل فرهنگی دو کشور پرداختند.

از جمله نکات مهم این جلسه گفتگوی محمود عزیزی و ویلیامز گراتیوزی بود.

محمود عزیزی در این جلسهُ از نمایش ایرانی و شباهت ها میان دو کشور در این زمینه صحبت کرد. وی تخت حوضی را برادرخوانده نمایش کمدیا دلارته در ایتالیا خواند و مطرح نمود: زمینه های خوبی برای تبادل فرهنگی میان دو کشور وجود دارد و امیدواریم بتوانیم به توافق خوبی در زمینه همکاری های مشترک دست یابیم.

ویلیامز گراتیوزی مدیر عامل بنیاد هنری پرگولایس نیز با اشاره به جمعیت یک میلیون پانصد هزار نفری استان محل فعالیت خود در ایتالیا گفت: در این استان 6 سالن رسمی نمایش داریم که ماهانه 100 نمایش به روی صحنه خود می بینند و این استان پر نمایش ترین استان اروپاست.

در انتها این جلسه علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: با توجه به صحبتهایی که در این دو جلسه شکل گرفته٬ زمان آن فرا رسیده است که طرفین بسته پیشنهادی خود را تا هفته دیگر تنظیم و ارسال می نمایند تا بتوانیم در قالب یک تفاهم نامه امضا کنیم و طرح عملیاتی باشد که به پیشبرد ارتباط فرهنگی دوکشور یاری کند.

پس از این جلسه میهمانان برای آشنایی بیشتر با هنر ایرانی٬ از برج آزادی و موزه واقع در برج بازدید کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 118

به "تفاهم نامه همکاری میان دو بنیاد رودکی و پرگولایس امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری میان دو بنیاد رودکی و پرگولایس امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید