جانشین سرکرده داعش در عراق دستگیر شد

به گزارش مجله پزشکی، ایرنا نوشت: دستگاه اطلاعات ملی عراق چهارشنبه شب گفت که قرداش نامزد نخست جانشین احتمالی البغدادی دستگیر شده است.

جانشین سرکرده داعش در عراق دستگیر شد

در بیانیه ای که دستگاه اطلاعات ملی عراق منتشر کرد و نسخه ای از آن در اختیار پایگاه خبری بغداد الیوم قرار گرفت، آمده است که قرداش نامزد نخست جانشین احتمالی البغدادی بوده است.

دستگاه اطلاعاتی عراق با انتشار تصویری از قرداش، البته به زمان و مکان دقیق دستگیری وی هیچ اشاره ای نکرده است.

البغدادی 4 آبان ماه 98 در عملیات بالگردهای آمریکایی در شمال غربی شهر ادلب سوریه کشته شد.

خبر دستگیری جانشین احتمالی البغدادی همزمان با آن صورت می گیرد، نیروهای الحشد الشعبی از آغاز ماه مبارک رمضان تا به امروز بیش از 50 عملیات بزرگ و کوچک علیه داعش در استان های درگیر انجام داده اند و براساس اعلام مسؤولان این سازمان، عملیات تا نابودی و عقب راندن تروریست ها ادامه دارد.

در تازه ترین عملیات نیروهای الحشدالشعبی نفوذ تروریست ها را به ناحیه راهبردی جرف الصخر (جرف النصر) در شمال استان بابل ناکام گذاشتند. باقی مانده عناصر گروهک تروریستی داعش در روزهای اخیر ده ها عملیات کور در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، الانبار و کرکوک انجام داده اند.

داعش در این سلسله عملیات که بیشتر شبانگاه و با استفاده از تاریکی هوا انجام می شود، علاوه بر هدف قراردادن شهروندان غیرنظامی و نیروهای امنیتی به تخریب زیرساخت های عراق از جمله انفجار خطوط برق و آتش زدن گندم زارها روی آورده است.

نیروهای الحشد الشعبی شب گذشته و بامداد (امروز چهارشنبه) در منطقه الفضلیه حوالی جرف الصخر با هوشیاری و آتش سنگین عملیات عناصر داعش برای نفود به جرف الصخر را دفع کردند.

عناصر داعش در این مدت ده ها عملیات کور در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، الانبار و کرکوک انجام داده اند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 432

به "جانشین سرکرده داعش در عراق دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانشین سرکرده داعش در عراق دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید