جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای سخنرانی می نماید

به گزارش مجله پزشکی، تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری فردا (دوشنبه) در نوزدهمین اجلاس شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت و سخنرانی می نماید.

جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای سخنرانی می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اسحاق جهانگیری قرار است در این اجلاس که برای نخستین بار به میزبانی کشور هند و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می گردد، به تبیین و تشریح مواضع و دیدگاه های کشورمان در زمینه های مختلف مالی، امنیتی و فرهنگی بپردازد.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان دولتی است که در سال 2001 توسط کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان برای همکاری های چندجانبه امنیتی، مالی و فرهنگی پایه گذاری شد و پس از آن در سالهای بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان اعضای ناظر به این سازمان پیوستند.

عضویت هندوستان و پاکستان به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای که در سال 2015 مورد تایید نهاده شد، در سال 2017 در اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان در کشور قزاقستان به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 757

به "جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای سخنرانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری در اجلاس شورای نخست وزیران شانگهای سخنرانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید