خبرنگاران افزایش قیمت خودرو داخلی ربطی به قطعه سازان ندارد

به گزارش مجله پزشکی، مشهد- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو (ساپکو) در شرق کشور گفت: افزایش قیمت خودرو داخلی در امسال ربطی به قطعه سازان و قیمت آن در کارخانه ندارد بلکه داد و ستد مردم در بازار قیمت آن را افزایش داده است.

خبرنگاران افزایش قیمت خودرو داخلی ربطی به قطعه سازان ندارد

سهیل داورپناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تعطیلی یک ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا معاملات خودرو توسط مردم به وسیله سایت های اینترنتی یا موارد دیگر را کاهش نداد و همین معاملات علت اصلی افزایش قیمت خودرو است.

وی ادامه داد: قیمت خودروهای ساخت شرکت ایران خودرو به هیچ وجه تغییری نداشته و به همان قیمت قبلی از کارخانه به بازار عرضه می گردد.

وی گفت: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار از مدت ها قبل وجود داشته و داد و ستدها قیمت آن را افزایش می دهد.

داورپناه اضافه نمود: قطعه سازان طی یک ماه گذشته رشد خوبی در فراوری نسبت به سال گذشته داشتند و شرایط پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی شرکت ایران خودرو نیز طی پنج ماه اخیر به موقع و مناسب بوده است.

وی پیش بینی کرد، با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگران و نرخ بیمه و عوارض در ابتدای امسال، قیمت خودرو در کارخانه از اردیبهشت ماه امسال افزایش یابد.

وی ادامه داد: 57 واحد قطعه سازی طرف قرارداد با این شرکت هستند که هر یک از واحدها، واحدهای کوچکتری را زیرمجموعه خود دارند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: صنوف زیرپوشش این اتحادیه که از ابتدای اسفند پارسال تعطیل بودند از 23 فروردین ماه جاری اجازه یافتند فعالیت خود را از سرگیرند.

حمیدرضا حیدری اضافه نمود: در مدت تعطیلی اجباری نمایشگاه داران معاملات خودرو توسط صنوف به صفر رسیده و معامله ای انجام نگرفته است.

وی همچنین به تحولات قیمت در بازار اشاره و بیان نمود: در مدت تعطیلی اجباری نمایشگاه داران خودرو و توقف فعالیت بازار، قیمت خودروهای ایرانی در بازار مشهد تا 50 میلیون ریال افزایش یافت اما قیمت خودروهای خارجی چندان تغییری نداشت.

وی ادامه داد: هم اینک بسیاری از خودروها به وسیله سایت های اینترنتی دیوار یا شیپور به فروش می رسند که این امر شکایات متعدد را از سوی مردم در پی داشته و شاکیان به این اتحادیه مراجعه می نمایند و درخواست رسیدگی به این تخلفات را دارند.

حیدری گفت: نمایشگاه داران خودرو معاملات خود را در واحد صنفی انجام می دهند و ورودی به اینترنت ندارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 375

به "خبرنگاران افزایش قیمت خودرو داخلی ربطی به قطعه سازان ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش قیمت خودرو داخلی ربطی به قطعه سازان ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید