خبرنگاران افزایش مبتلایان کرونا به دلیل رعایت نشدن فاصله گذاری است

به گزارش مجله پزشکی، بیرجند - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رعایت نشدن ضوابط فاصله گذاری از سوی برخی افراد در جامعه باعث شد که شاهد افزایش موارد مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی باشیم.

خبرنگاران افزایش مبتلایان کرونا به دلیل رعایت نشدن فاصله گذاری است

کامبیز مهدی زاده شامگاه یکشنبه درباره علت افزایش موارد مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: کرونا بیماری بسیار سرایت پذیری است و آمار امروز و آمارهای طی دوره اپیدمی بیماری نشان داد زمان هایی که مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند به اندازه دوره کمون (نهفته بیماری) بعدا افزایش موارد مثبت را داشتیم و این قضیه را ثابت می کند.

وی اضافه کرد: نکته ای که وجود دارد همه مردم باید رعایت کنند و اگر بخشی از جامعه رعایت کنند که قاطبه جمعیت ما رعایت می کنند اما عده قلیلی رعایت نکنند این چرخه انتقال در جامعه باقی خواهد ماند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان نمود: متاسفانه بعد از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند شاید بخشی از مردم تصور کردند که اپیدمی کرونا تمام شده است و اینکه صنوف باز شده یا برخی ادارات تغییر رویه داده اند شاید باعث شد این اتفاق بیفتد.

وی گفت: ما به خاطر رعایت مردم در مرحله اول شاهد کاهش نسبی موارد مثبت در اوایل اردیبهشت ماه بودیم و همین باعث شد برخی مردم تصور کنند اپیدمی تمام شده و ضوابط فاصله گذاری را رعایت نکنند و این باعث شد شاهد افزایش آمار باشیم و ممکن است روزهای بعد هم به همین ترتیب ادامه یابد.

مهدی زاده اضافه کرد: از 121 آزمایش که در 24 ساعت گذشته اجرا شده، 19 مورد مثبت جدید در استان خراسان جنوبی داشتیم که 2 مورد بستری و 17 مورد سرپایی بوده و از این تعداد 16 مورد مربوط به شهرستان بیرجند (مرکز استان) است.

وی گفت: خوشبختانه از 25 فروردین امسال فوت بر اثر کرونا در استان نداشتیم که امروز سیزدهمین روز است و علت این است که اکنون در مرحله کمون (نهفته بیماری) بیشتر موارد را پیدا می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین 235 هزار نفر در غربالگری مرحله دوم شناسایی شدند که 75 بیمار از بین آنها شناسایی شده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) اعلام کرد: تا به امروز 90 هزار و 481 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 60 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 5 هزار و 710 نفر رسید.

کیانوش جهانپور گفت: همچنین تا به امروز 69 هزار و 657 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود 75 درصد مبتلایان است. 3 هزار و 79 نفر از این بیماران نیز در شرایط شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 377

به "خبرنگاران افزایش مبتلایان کرونا به دلیل رعایت نشدن فاصله گذاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش مبتلایان کرونا به دلیل رعایت نشدن فاصله گذاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید