خبرنگاران برنامههای کاربردی مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری تدوین گردد

به گزارش مجله پزشکی، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر و همچنین پیشگیری از اعتیاد نیازمند برنامه کاربردی است که باید تدوین گردد.

خبرنگاران برنامههای کاربردی مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری تدوین گردد

اقبال عباسی شنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مشاخصه با مواد مخدر استان اضافه نمود: در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در استان تا به امروز فعالیت ها و برنامه ریزی های موثر و کاربردی اجرا شده است و احتیاجمند برنامه مدون و به دور از برنامه های تکراری است.

وی به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی مرکز استان در برخورد با توزیع نمایندگان مواد مخدر در یکی از مناطق پرخطر مرکز استان اشاره نمود و گفت: نیروی انتظامی استان و دستگاه های همکار در عرصه مقابله با مواد مخدر زحمات زیادی را در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام داده اند و شهادت ماموران انتظامی نمونه شاخص ایثارگری این نیروهاست.

وی به مسوولان دستگاههای متولی تاکید نمود در حوزه مشاخصه و مقابله با مواد مخدر فراتر از اقدامات معمول فعالیت داشته باشند و از اجرای برنامه های تکراری جلوگیری گردد و فعالیتها به صورت مستمر ارزیابی و رصد گردد که چه میزان بازخورد خوب داشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:در مناطق آسیب پذیر و پرخطر استان باید فعالیت های مقابله ای و پیشگیری انجام گردد و بعد از آن برای برطرف مسائل مردم این مناطق از جمله اشتغال، معیشت و تحصیل اقدام گردد.

وی از مسوولان دستگاه های متولی از جمله فنی وحرفه ای، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، رسانه ها، اداره کل زندانها ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ،سازمان تبلیغات و بهزیستی و سایر دستگاههای متولی خواست تا یک برنامه مدون برای سال آینده در این حوزه ارائه دهند.

عباسی به مسائل یکی از مناطق آلوده و پر خطر شهرکرد اشاره نمود و گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری، شرکت های خدمات رسان آب، برق و گاز و مرکز بهداشت باید برای برطرف مسائل این منطقه و برطرف اصلاح شرایط آن کوشش نمایند تا مسائل این منطقه شناسایی و برطرف گردد.

وی بر برخورد جدی و قاطع با ساکنان این منطقه برای اجرای طرح های مختلف تاکید نمود و گفت: در حوزه مشاخصه مواد مخدر و دستگیری و کشفیات خوب عمل شده است و نسبت به سایر استانها شرایط مطلوب داریم و در حوزه پیشگیری و مشاخصه باید اقدامات بیشتری انجام گردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر اینکه تصمیم گیری و برنامه در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر احتیاج به یک برنامه استانی دارد، گفت: در چند سال گذشته در جلسات شورای هماهنگی به صورت منطقه ای و با اولویت مرکز استان برنامه ریزی می شد.

علیرضا علی محمدی اضافه نمود: در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر باید به شهرستانهایی که در جهت محور ترانزیت جنوب به مرکز استان قرار دارند، توجه ویژه صورت گیرد.

به گفته وی،هم اکنون شهرستان های بروجن و لردگان به عنوان بارانداز مواد مخدر هستند و باید برای برطرف مسائل این مناطق نیز به عنوان مناطق پر خطر و آسیب پذیر برنامه ریزی گردد.

وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت کشت شاهدانه نیز اضافه نمود: مسوولان متولی به خصوص جهاد کشاورزی باید در زمان کشت محصول در این خصوص اطلاع رسانی و نظارت داشته باشند تا محصول بدون مجوز کشت نگردد.

استان چهارمحال وبختیاری با10 شهرستان دارای بیش از 979 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 794

به "خبرنگاران برنامههای کاربردی مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری تدوین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامههای کاربردی مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری تدوین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید