خبرنگاران حرم حضرت امام رضا (ع) شب های قدر بازگشایی نمی گردد

به گزارش مجله پزشکی، مشهد- خبرنگاران- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم و تصمیم فعلی این ستاد عدم بازگشایی حرم مطهر رضوی، حتی صحن های متبرک برای شب های قدر است.

خبرنگاران حرم حضرت امام رضا (ع) شب های قدر بازگشایی نمی گردد

مصطفی خاکسار قهرودی پنجشنبه شب در حاشیه برگزاری ویژه برنامه بانوای کاروان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی برای بازگشایی آستان های مقدس و اماکن متبرکه تدوین شده است اضافه نمود: یکی از دغدغه های اصلی آستان های مقدس رضوی و بقاع متبرکه فراهم آمدن هر چه زودتر شرایط زیارت برای عموم مردم و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با رعایت نکات و ضوابط بهداشتی است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی با همکاری سایر آستان های مقدس دستورالعمل بهداشتی بازگشایی حرم های مطهر را تهیه و تدوین نموده است، این دستورالعمل با هدف ایجاد محیطی ایمن به منظور پیشگیری از سرایت ویروس کرونا بر پایه اصل فاصله گذاری اجتماعی و آموزش زائران و اجرای موازین بهداشتی و ضد عفونی مکان های فیزیکی مورد استفاده در آستان های مقدس تنظیم شده است.

وی گفت: آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با رعایت اصول بهداشتی اعلام نموده است، البته هر تصمیمی برای بازگشایی حرم مطهر رضوی باید با همراهی، تصمیم روشن و قطعی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام گیرد و ما تابع تصمیمات این ستاد هستیم.

خاکسار قهرودی اضافه نمود: همانطور که تصمیم اعمال محدودیت موقت زیارت توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شد، بازگشایی حرم مطهر رضوی نیز با تصمیم این ستاد انجام خواهد شد، گرچه آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای بازگشایی حرم مطهر اعلام نموده است.

وی اظهار امیدواری کرد، در زمان مناسب و با آمادگی کامل این بازگشایی طی مراحلی انجام خواهد گرفت.

در ویژه برنامه بانوای کاروان 20 گروه سرود از نوجوانان برای اجرای سرود در بیش از 150 محله شهر با هدف عرض تبریک میلاد فرخنده حضرت امام حسن (ع) با رعایت کامل مسایل بهداشتی حضور یافتند.

از 24 اسفندماه به دلیل شیوع کرونا و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درهای حرم مطهر رضوی به روی زائران بسته شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 103 هزار و 135 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان 6 هزار و 486 نفر را در کشور گرفته است، همچنین تا به امروز 82 هزار و 744 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 402

به "خبرنگاران حرم حضرت امام رضا (ع) شب های قدر بازگشایی نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حرم حضرت امام رضا (ع) شب های قدر بازگشایی نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید