خبرنگاران حمایت تلویحی دبیرکل سازمان ملل از پیشنهاد برجامی روسیه

به گزارش مجله پزشکی، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد برجام را دستاورد دیپلماسی چندجانبه دانست و گفت از هرکاری که کشورها بتوانند برای حفظ آن انجام دهند، حمایت می کنیم.

خبرنگاران حمایت تلویحی دبیرکل سازمان ملل از پیشنهاد برجامی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

استفان دوجاریک در نشست خبری روز آدینه در پاسخ به این سوال که موضع دبیرکل از پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای برگزاری نشست 2+5 چیست، این مطلب را عنوان نمود.

وی اضافه نمود: اعضای شورای امنیت می توانند هر تصمیمی را بدون نظر دبیرکل برگزار نمایند. با این حال، همواره گفته ایم که حفظ برجام بسیار اهمیت دارد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: حمایت از برجام باید ادامه یابد. از این رو، موضع ما در حمایت از برجام همچنان باقی است و هر کاری را که طرف ها می توانند برای حفظ آن انجام دهند، باید مورد حمایت قرار گیرد و ما هم از آن حمایت می کنیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه در حالیکه آمریکا قطعنامه ضد ایرانی برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران را در شورای امنیت به رای گذاشته است که البته هیچ شانسی برای موفقیت ندارد، پیشنهاد داد نشست مجازی با حضور پنج عضو دائم شورا و با حضور ایران و آلمان برگزار گردد تا درباره کاهش تقابل ایران و آمریکا گفتگو گردد.

به موجب قطعنامه 2231 شورای امنیت که متعاقب توافق هسته ای ایران موسوم به برجام به اتفاق آرا به تصویب رسید، محدودیت های تسلیحاتی ایران در 27 مهرماه سال جاری به خاتمه می رسد.

آمریکا برای جلوگیری از آن، قطعنامه ای را به شورای امنیت ارائه داد که خواهان تمدید این محدودیت ها مادامی که شورای امنیت تصمیم دیگری درباره آنها بگیرد، می گردد.

نتایج آرای شورا پس از ساعت پنج و نیم بعدازظهر آدینه به وقت محلی اعلام خواهد شد. پیش بینی ها حکایت از آن دارد که این قطعنامه شکست خورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 583

به "خبرنگاران حمایت تلویحی دبیرکل سازمان ملل از پیشنهاد برجامی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت تلویحی دبیرکل سازمان ملل از پیشنهاد برجامی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید