خبرنگاران رییس بانک جهانی: رکود عظیم، شدیدترین لطمه را به کشورهای فقیر می زند

به گزارش مجله پزشکی، تهران- خبرنگاران- رییس گروه بانک جهانی اعلام نمود که احتمال می رود شیوع کرونا باعث بروز یک رکود عظیم جهانی شده و شدیدترین لطمه را به کشورهای فقیر و آسیب پذیر بزند.

خبرنگاران رییس بانک جهانی: رکود عظیم، شدیدترین لطمه را به کشورهای فقیر می زند

به گزارش شنبه رویترز، دیوید مالپاس گفت: ما قصد داریم به وسیله برنامه های حمایتی به ویژه برای کشورهای فقیر، با قاطعیت به شیوع این ویروس پاسخ بدهیم.

نظرسنجی رویترز از 50 اقتصاددان در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا نشان می دهد که پیش بینی ها حاکی از تأثیر شدیدتر کرونا بر اقتصاد جهانی است.

این اقتصاددانان معتقدند که رکود جهانی از آنچه که پیش تر تصور می شد عمیق تر خواهد بود اما خروج از آن بسرعت انجام می گیرد.

آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به مرز یک میلیون و 98 هزار نفر رسیده است که 59 هزار و 131 نفر از این بیماران جان خود را از دست داده اند.

پیش از کرونا فرایند رشد اقتصاد جهانی کُند شده بود اما شیوع این ویروس این فرایند را تشدید کرد. کرونا باعث شده است که فقط بازارهای سهام جهان حدود 15 تریلیون دلار ضرر نمایند.

در همین حال، تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و کریستالینا جورجیوا مدیر صندوق بین المللی پول در مقاله مشترکی که روز آدینه در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف منتشر شد، تأکید کردند که برای احیای فعالیت های مالی ضروری است که ابتدا شیوع کرونا تحت کنترل قرار بگیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 317

به "خبرنگاران رییس بانک جهانی: رکود عظیم، شدیدترین لطمه را به کشورهای فقیر می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس بانک جهانی: رکود عظیم، شدیدترین لطمه را به کشورهای فقیر می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید