خبرنگاران یک هزار و 880 نفر از اتباع خارجی سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش مجله پزشکی، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: یک هزار و 880 نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در این استان هستند و از خدمات درمانی استفاده می نمایند.

خبرنگاران یک هزار و 880 نفر از اتباع خارجی سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رضا ممتحن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هشت میلیارد و 449 میلیون ریال هزینه درمانی اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان در سال گذشته برآورد شده است.

وی ادامه داد: از مجموع یک هزار و 880 نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان سمنان یک هزار و 820 نفر در گروه آسیب پذیر و بقیه غیر آسیب پذیر هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خاطر نشان کرد: اتباع خارجی آسیب پذیر به صورت رایگان بیمه می شوند و فقط 30 هزار ریال بابت چاپ دفترچه پرداخت می نمایند، اما اتباع خارجی غیر آسیب پذیر باید هزینه ای را هر سال پرداخت نمایند.

وی بیان نمود: حدود یک درصد جمعیت استان سمنان را اتباع خارجی تشکیل می دهند که این جمعیت در سال گذشته بطور متوسط یکبار به مراکز درمانی مراجعه کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان توضیح داد: از مجموع یک هزار و 851 دفعه مراجعه اتباع خارجی به مراکز درمانی، 291 مورد مربوط به بخش بستری، 454 مورد مربوط به بخش بستری موقت و یک هزار و 106 مورد مربوط به درمان سرپایی بیمارستانی بود.

ایران یکی از معدود کشورهای دنیا است که اتباع را تحت پوشش درمانی قرارداده است و طی تفاهم نامه ای که بین امور اتباع و مهاجران خارجی و وزارت بهداشت،درمان و علوم پزشکی و بیمه سلامت ایران منعقد شده اتباع ساکن در ایران می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و در صورت احتیاج با مراجعه به مراکز درمانی از خدمات درمانی استفاده نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 483

به "خبرنگاران یک هزار و 880 نفر از اتباع خارجی سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار و 880 نفر از اتباع خارجی سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید