خبرنگاران 26 درصد دانش آموزان زنجان در کلاس های درس حاضر شدند

به گزارش مجله پزشکی، زنجان - خبرنگاران - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: از زمان بازگشایی مدارس با توجه به شرایط کرونایی کشور، حدود 18 درصد دانش آموزان مناطق روستایی و هشت درصد دانش آموزان مناطق شهری در مدارس حضور یافتند که به طور تقریبی 12 درصد کلاس های درس واحدهای آموزشی دایر بوده است.

خبرنگاران 26 درصد دانش آموزان زنجان در کلاس های درس حاضر شدند

داود بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور دانش آموزان صرفا برای برطرف اشکالات درسی و مرور مطالب آموزشی و کاملا اختیاری و داوطلبانه است.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط اعلام شده از سوی این وزارتخانه طی چند روز گذشته از بازگشایی ها، 100 درصد مدیران و معلمان در واحدهای آموزشی حضور یافته و به تدریس گروه های هدف خود پرداختند.

این مسؤول با اشاره به عدم استقبال دانش آموزان شهری از حضور در کلاس های درس ادامه داد: با توجه به دسترسی دانش آموزان نقاط شهری و برخوردار استان به شبکه آموزشی و دریافت آموزش های غیرحضوری به وسیله فضای مجازی و قانع کردن نسبی دانش آموزان به وسیله آموزش های الکترونیکی عدم استقبال آنها در مدارس شهری امری طبیعی است.

وی گفت: ضمن اینکه طبق پروتکل های بهداشتی حضور دانش آموزان در واحدهای آموزشی به جهت پیشگیری از تجمع در سطح مدارس با هماهنگی مدیران واحدهای آموزشی و صرفا برای دانش آموزانی که به هر دلیل از آموزش های غیرحضوری بی بهره بودند، مقدور بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: تا کنون در هر سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و کار و دانش بیش از 830 عنوان محتوای آموزشی اعم از فیلم، محتوای نوشتاری، دیداری و شنیداری متنوعی فراوری شده است.

وی اضافه نمود: در جهت افزایش ضریب استفاده دانش آموزان از فراوریات محتواهای آموزشی در اقصی نقاط استان، ارتقای کمی و کیفی محتواهای آموزشی از الزامات استان در شرایط بیماری کرونایی بوده و در این ارتباط اقدامات متعددی صورت گرفته است.

بهرامی اعلام نمود: خوشبختانه زنجان با همراهی و همکاری تنگاتنگ تیمی از دبیران با تجربه، اعضای گروه های آموزشی استان و مناطق با همدلی و همراهی کارکنان، در فراوری محتوای باکیفیت و استاندارد جزو استان های پیشرو محسوب می گردد.

هم اکنون حدود 200 هزار دانش آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 426

به "خبرنگاران 26 درصد دانش آموزان زنجان در کلاس های درس حاضر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 26 درصد دانش آموزان زنجان در کلاس های درس حاضر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید