داورزنی: مسائل ورزش نبود زیرساخت مناسب است، بزودی تکلیف هیئت مدیره سرخابی ها تعیین می شود

به گزارش مجله پزشکی، معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون شنا به سوالات خبرنگاران درباره زیرساخت های ورزش های شنا، شیرجه و واترپلو پاسخ داد.

داورزنی: مسائل ورزش نبود زیرساخت مناسب است، بزودی تکلیف هیئت مدیره سرخابی ها تعیین می شود

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون شنا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث هایی که در این جلسه مطرح شد در پی برنامه ریزی های فدراسیون شنا در جهت راستای است که می خواهند نتایج خوبی را در بازی های آسیایی اندونزی کسب کنند و در این راستا یکی از خواسته های مشترک مسئولان در این نشست این بود که وزارت امکانات لازم برای برگزاری کلاس های مقدماتی جهت آموزش ورزشکاران و پرورش استعدادها را در استان ها ایجاد کند که مشکل عمومی در همه ورزش های ماست. 6 تا 7 استان هستند که زیرساخت های لازم را برای اجرای این مسائل دارند و به جرات می توانم بگویم که 70 درصد استان های ما امکانات لازم را برای ورزشکاران ندارند.

او ادامه داد: در شنا هم مهم ترین مساله نبود استخر مقدماتی برای آموزش شناگران است که در این جلسه هم بسیار به آن اشاره شد و باید در وزارت تلاش شود تا این مشکل را برطرف کنیم و با توجه به پشتکار و تلاش وزارت ورزش و جوانان این امر به زودی و به خواست خداوند در سال های آینده برطرف خواهد شد. پروژه اصلی ما پروژه ای است که برای ورزش های قهرمانی در پیش داریم و می خواهیم زیرساخت های لازم را برای ورزشکاران بخصوص برای شنا فراهم کنیم.

داورزنی در ادامه گفت: همه مسائلی که در ورزش وجود دارد از نبود زیرساخت های مناسب سرچشمه می گیرد و به همین دلیل تلاش اصلی ما تا المپیک آینده و مسابقه های پیش رو برطرف کردن این مسائل است و به جد باید بگویم که همه این مسائل و نقاط ضعفی که وجود دارد باید با تلاش همه عوامل برطرف شود. با توجه به عملکردی که شیرجه روها و واترپلوییست های ما در بازی های کشورهای اسلامی داشتند اگر یک مقدار برنامه ریزی بهتر و هدفمندتری داشته باشیم توسعه بسیار بیشتر و قابل قبول تری را در شنا و شیرجه و واترپلو خواهیم داشت.

او در مورد اینکه آیا وزارت ورزش از ورزشکاران و فدراسیون ها خواسته است تا به بازی های تدارکاتی در کشورهای خارجی نروند گفت: ما در بیشتر استان های خود با هزینه های میلیاردی، سالن های 60 هزار نفری و استخرهای خوبی را احداث کرده ایم ولی اگر صحبت از مسابقه ای باشد، باز هم تمرکز خود را به مرکز کشور معطوف می کنیم که مشکل اساسی ورزش در کشور ماست و از طرفی هم تنها بر اردوهایی که در کشورهای خارجی گذاشته می شود تمرکز می کنیم. ما در وزارت تنش های اساسی داریم که در نامه ای که وزیر در آن به 20 ماده اشاره کرده است، تمرکز ویژه ای داریم تا اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی کلمه از نظر تولید اشتغال و کسب نتایج خوب، عملی کنیم. یکی دیگر از اهداف ما فعال کردن رشته های دیگر در اقصی نقاط کشور و همه استان ها است که اگر قرار است میزبان مسابقه ای باشیم بتوانیم آن ها را در استان های مختلف مثل اردبیل، ارومیه، تبریز، اصفهان و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس میزبانی کنیم. با توجه به اینکه کشور ما کشوری 4 فصل است و همه ویژگی ها را در خود دارد اگر هم قرار است بازی های تدارکاتی را برگزار کنیم بهتر است از تیم های خارجی دعوت کنیم تا این اردوها را در داخل کشور و در محلی که مناسب آن ورزش است برگزار کنیم. چون اگر قرار است صرفا تمرین هایی را برای تیم هایمان مد نظر داشته باشیم نیاز نیست که با سفرهای خارجی و اروپایی هزینه های زیادی را با این شرایط موجود به فدراسیونها و حتی وزارت تحمیل کنیم.

داورزنی در ادامه تاکید کرد: اصلی ترین هدف وزارت ورزش نگه داشتن بودجه تیم ها و کشور درون خود فدراسیون و کشور است و اگر سالن های پرورش اندام و کارهای اردوی ما از نظر کیفیت در سطح پایینی واقع شده است بهتر است این مسائل را برطرف کنیم تا به جای این هزینه های زیاد، پولی را به داخل کشور وارد کنیم. ضرورت ندارد که ورزشکاران ما از برندهای خارجی استفاده کنند چون هدف ما تولید و اشتغال است و باید از کالای داخلی حمایت کافی را به عمل آوریم و در این راستا باید تولیدات داخلی هم کیفیت محصولات و برندهای خود را بهتر عرضه کنند.

او در پاسخ به این سوال که شیرجه روها و ورزشکاران ما گفته اند که اگر مدال نیاوریم به ما توجهی نمی شود گفت: در همین تهران قرار شده است که استخر بین المللی 9 دی در اختیار فدراسیون شنا قرار بگیرد تا تمرین های ملی پوشان با راحتی بیشتر انجام شود و از مجموعه ورزشی آزادی به عنوان محلی برای برگزاری مسابقه های این ورزشکاران استفاده شود تا بسکمک از مسائل آن ها برطرف شود. در حال حاضر روسای هیات های ما خواستار این هستند که هر کدام از آن ها دارای یک استخر باشند تا بتوانند بر اساس آن برنامه ریزی انجام دهند و تمرین انجام دهند تا بتوانند در مسابقه ها نتایج خوبی کسب کنند. من فکر می کنم در آینده نزدیک این مشکل برطرف خواهد شد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد هیات مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز اضافه نمود: اول از هر چیزی باید بگویم وزارت ورزش راهکارهای قانونی خود را برای حل این مسائل پیگیری خواهد کرد تا بتواند این مشکل را برطرف کند. رسالت وزارت ورزش باشگاه داری و تیم داری نیست. درخصوص هیات مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید بگویم که تعدادی از روسای این باشگاه ها استعفا داده و تعدادی هم به رحمت خدا رفته اند. سیاست وزیر این است که هیات مدیره های این دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار را ترمیم کنند تا هیات مدیره های این باشگاه ها بتوانند در فصل جدید مسائل باشگاه های خود را در جلساتی که برگزار می شود، پیگیری و برطرف کنند. نکته کلیدی این کار هم بحث اسپانسرینگ این دو باشگاه است چون از منابع دولتی به این باشگاه ها کمک می شود و باید فکری به حال این باشگاه ها کرد و نیز تجربه این یک سال و نیم گذشته که از مهرماه 94 به دست آمد این بود که با کمک خود هواداران این تیم ها از طریق سامانه های هواداری خود مردم به آن ها کمک کردند و شاهد نتایج خوب آن ها بودیم زیرا طبیعی است که نتایج خوب به دست آمده این باشگاه ها راستای است که با کمک همین هواداران طی شده است و این موضوع برای تیم پرسپولیس بیشتر صدق می کند چون شاهد قهرمانی آن ها در لیگ برتر بودیم.

او ادامه داد: با همه ا ین مسائل یکی از بزرگ ترین مسائلی که وجود داشت ناقص بودن کادر فنی و هیات مدیره های این باشگاه ها بود که باید وزارت ورزش با تلاش و پشتکاری که دارد و از آن شاهد هستیم این مسئله را برطرف سازد تا برای سال بعد مسئله ای وجود نداشته باشد و از اینجا اعلام می کنم که تا یکی دو هفته آینده مسئله هیات مدیره این دو باشگاه بزرگ و محبوب کشور برطرف خواهد شد.

او در مورد اینکه علی پروین یکی از گزینه های هیات مدیره باشگاه پرسپولیس است گفت: از الان نمی توانم نامی را بیان کنم ولی امیدوارم هر کسی که انتخاب می شود شایسته این دو باشگاه بزرگ باشد و مجموعا بر روی افراد متعددی جهت انتخاب هیات مدیره این باشگاه ها مطالعه می شود تا ان شاءالله فرد اصلح را انتخاب کنیم. اصلی ترین ویژگی که وزارت در نظر دارد این است که فردی که انتخاب می شود بتواند مسائل و مسائل اساسی این باشگاه ها را اداره و پیگیری کند تا ورزش کشور روز به روز پیشرفت کند و در این راستا اصلی ترین هدف خود را باید برطرف کردن مسائل مالی این باشگاه ها قرار دهد تا برای خرید بازیکنان جدید در فصل پیش رو مسئله ای در باشگاه خود چه استقلال و چه پرسپولیس نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 37

به "داورزنی: مسائل ورزش نبود زیرساخت مناسب است، بزودی تکلیف هیئت مدیره سرخابی ها تعیین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: مسائل ورزش نبود زیرساخت مناسب است، بزودی تکلیف هیئت مدیره سرخابی ها تعیین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید