درخواست سودان برای جایگزینی نیروهای اتیوپیایی در هیات صلحبانان سازمان ملل

به گزارش مجله پزشکی، وزارت خارجه سودان از سازمان ملل خواست نیروهای اتیوپیایی حاضر در هیات این سازمان را با نیروهای دیگری جایگزین کند.

درخواست سودان برای جایگزینی نیروهای اتیوپیایی در هیات صلحبانان سازمان ملل

با ما همراه باشید و درباره خرید متعادل بیشتر بدانید.

به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، مریم صادق المهدی، وزیر خارجه سودان در دیداری که با گراهام میتلند، معاون دبیرکل سازمان ملل و هیات همراهش داشت، نقش بزرگی را که هیات یونیسفا (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در منطقه ابیی) ایفا می نمایند، ستود و گفت: کوشش های دولت سودان با سودان جنوبی برای اختلاف درباره این منطقه به وسیله ایجاد سازوکارهای مشترکی برای نظارت بر مرزها، کمیته سیاسی امنیتی مشترک و بازگشایی گذرگاه های میان دو کشور اقداماتی محبت آمیز هستند.

وزیر خارجه سودان در ادامه هم بار دیگر از سازمان ملل خواست نیروهای اتیوپیایی را که در نیروهای حافظ صلح این سازمان در منطقه ابیی (یونیسفا) حضور دارند، با نیروهای دیگری جایگزین کند.

الصادق المهدی گفت: با توجه به تحولات موجود در سطح روابط سودان با اتیوپی و اینکه سربازان اتیوپیایی نسبت به سودان بی طرف نیستند و این شرط اصلی برای موفقیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل است، دولت سودان بار دیگر از سازمان ملل می خواهد نیروهای اتیوپیایی موجود در گروه یونیسفا را با نیروهای دیگری جایگزین کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1119

به "درخواست سودان برای جایگزینی نیروهای اتیوپیایی در هیات صلحبانان سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سودان برای جایگزینی نیروهای اتیوپیایی در هیات صلحبانان سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید