دو عاملی که اثرات واکسن کرونا را کم می نماید

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران : تحقیقاتی که اخیرا اجرا شده نشان می دهد، افسردگی، استرس و تنهایی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می نماید و می تواند اثر واکسن کووید 19 را کاهش دهد.

دو عاملی که اثرات واکسن کرونا را کم می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دیلی میل، نوشت: تحقیقاتی که اخیرا توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو اجرا شده نشان می دهد، افسردگی، استرس و تنهایی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می نماید و می تواند اثر واکسن کووید 19 را کاهش دهد.

واکسن ها سیستم ایمنی بدن را تحریک می نمایند و در نتیجه آنتی بادی فراوری می گردد؛ افسردگی، استرس و تنهایی می توانند مدت زمان لازم برای ایجاد ایمنی را افزایش دهند و همچنین مدت زمان ایمنی بدن را کوتاه نمایند.

محققان معتقدند ورزش و خواب می تواند به مقابله با این اثرات یاری کند؛ تیم این پژوهش باور دارد ممکن است با اقدامات ساده ای مانند ورزش و خواب، بتوان اثرات منفی بر روی ایمنی واکسن را کاهش داد.

مطالعات قبلی نشان داده است، شرایط بهداشت روان می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف نموده و اثر بخشی واکسن های خاص را کاهش دهد.

آنلیز مدیسون، دانشجوی دکترای روانشناسی بالینی و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: علاوه بر عوارض جسمی ناشی از ابتلا به کرونا، این بیماری همه گیر دارای اثرات منفی بهداشت روان است که باعث اضطراب و افسردگی می گردد؛ استرس های عاطفی می توانند بر سیستم ایمنی بدن فرد تأثیر بگذارند و توانایی وی را در دفع عفونت ها مختل نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 849

به "دو عاملی که اثرات واکسن کرونا را کم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو عاملی که اثرات واکسن کرونا را کم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید