دیدار ظریف و همتای افغانستانی در آنتالیا

به گزارش مجله پزشکی، وزرای امور خارجه ایران و افغانستان امروز در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا با یکدیگر دیدار و مصاحبه کردند.

دیدار ظریف و همتای افغانستانی در آنتالیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای افغانستانی وی حنیف اتمر که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی آنتالیا در ترکیه حضور دارند، امروز جمعه در حاشیه این اجلاس با یکدیگر دیدار کردند.

در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، ظریف با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان، بر ضرورت همکاری همه جریانهای سیاسی داخل افغانستان در بازگرداندن امنیت با ثبات به این کشور تاکید کرد.

ظریف همچنین آمادگی برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون اقتصادی دوکشور را اعلام کرد.

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان هم در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تشکر دولت افغانستان بابت ارسال کمکهای درمانی و بهداشتی و محموله های اکسیژن، با توجه به نامساعد بودن شرایط کرونا، خواستار تدوام مساعدتها گشت.

وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه به تشریح آخرین شرایط امنیتی افغانستان پرداخته و آمادگی خود را جهت هماهنگی با طرف ایرانی بویژه در مورد شرایط امنیتی منطقه ها مرزی و برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1130

به "دیدار ظریف و همتای افغانستانی در آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار ظریف و همتای افغانستانی در آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید