رزمایش عظیم هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه

به گزارش مجله پزشکی، رسانه های از استقرار انواع جنگنده و بمب افکن ارتش روسیه برای برگزاری یک رزمایش عظیم بر فراز دریای سیاه در تقابل با اوکراین خبر دادند.

رزمایش عظیم هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای فارس، بعضی رسانه ها از استقرار شماری از انواع جنگنده های روسیه در استاوروپول نزدیک شبه جزیره کریمه برای انجام یک رزمایش عظیم هوایی بر فراز دریای سیاه و در نمایش قدرت به آمریکا و اوکراین خبر دادند.

به نوشته وبگاه یوکرین انیفو به نقل از خبرگزاری اینترفکس روسیه شماری از جنگنده های میگ-25 اس ام خود را در این منطقه مستقر نموده است. پیشتر نیز روسیه جنگنده های سوخو-27، میگ-30 و سوخو -24 و 34 خود را برای برگزاری رزمایش بر فراز دریای سیاه در این منطقه مستقر نموده بود.

به گزارش این منبع خبری، نیروهای روس در حال تمرین موشکی و پرتاب بمب بر اهداف دریایی هستند.

اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند. روسیه ادعای اوکراین را رد نموده و با هشدار به آمریکا اعلام نموده به نفع آمریکاست که کشتی های جنگی خود را از کریمه و سواحل روسیه دور نگه دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز با رد ادعای غرب در زمینه اقدام های تهاجمی روسیه در قبال اوکراین گفته است، تکرار مداوم چنین سخنانی تنها موجب بی ارزش شدن بیشتر واشنگتن می گردد.

در روزهای گذشته آمریکا و متحدانش همسو باهم از اوکراین حمایت نموده اند. در همین زمینه منابع خبری گزارش دادند یک فروند هواپیمای سی -130 نیروی هوایی آمریکا اخیرا در یک پایگاه هوایی در کی یف فرود آمد. گفته می گردد که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای یاری به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

بر اساس بعضی گزارش ها، پنتاگون از تصمیم خود برای اعزام دو ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه در بحبوحه افزایش تنش میان اوکراین و روسیه، عقب نشینی نموده است.دو مقام وزارت دفاع آمریکا نیروی دریایی آمریکا به مقامات ترکیه که ترافیک تنگه بُسفر و داردانل را مدیریت می نماید اطلاع داده پنتاگون از اعزام دو ناوشکن به دریای سیاه، به دلیل اجتناب از تحریک روسیه صرفنظر نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1029

به "رزمایش عظیم هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش عظیم هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید