روش احتمالی اعتراض به یارانه معیشتی کرونا

به گزارش مجله پزشکی، پس از اعلام بروز خطا در واریز یارانه معیشتی احتمالا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه اعتراض را اعلام کند. با توجه به تجربه های پیشین به نظر می رسد مجددا به وسیله سامانه پیامکی یا استفاده از اطلاعات نهادهای حمایت گر این تجدیدنظر در مشمولان صورت بگیرد.

روش احتمالی اعتراض به یارانه معیشتی کرونا

به گزارش تجارت نیوز، بروز خطا و اشتباه در شناسایی مشمولان طرح های حمایتی دولت موضوع نوی نیست. پیش از این در طرح اعطای سهام عدالت هم از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام شد که 20 میلیون نفر به اشتباه سهام عدالت دریافت نموده اند و در مقابل بعضی از مشمولان واقعی از این حمایت جاماندند.

در طرح یارانه نقدی هم قبلا بعضی نسبت به مشمول نبودن خود اعتراضاتی داشتند که در نهایت به وسیله سامانه پیامکی و مراجعه به یک سایت اعلام شده به وسیله دولت، این اعتراضات آنالیز شده بود.

در طرح یارانه 100 هزار تومانی کرونا هم برخلاف اعلام قبلی به نظر می رسد به بعضی از کسانی که عایدی ثابت دارند یارانه داده شده و در مقابل به بعضی از کسانی که ادعا می نمایند واجد شرایط این حمایت هستند، یارانه ای پرداخت نشده است.

آخرین پیگیری ها حاکی از این است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن پذیرش احتمال بروز خطا در پی آن است که راهی را برای آنالیز این اعتراضات معرفی کند که در صورت اعلام این روش اعتراضی، احتمالا تنونظری در مشمولان یارانه 100 هزار تومانی صورت خواهد گرفت.

ضمن اینکه اطلاعات خیلی از مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و بازنشسته ها در نهادهای مرتبط وجود دارد که با توجه به واریز برای بعضی از مشمولان این نهادها، احتمالا آنالیز هایی از این نهادها هم انجام گردد. در مقابل کسانی که ادعا می نمایند مشمول این طرح می شوند باید منتظر باشند تا وزارت کار در آینده نزدیک راه اعتراض را اعلام کند.

آیا مجددا سامانه پیامکی یا سایت هایی مثل سایت رفاهی فعال خواهد شد و امکان اعتراض برای متقاضیان وجود خواهد داشت؟

پیش از این اعلام شده بود، خانوارهایی مشمول دریافت یارانه 100 هزار تومانی بوده اند که هیچ یک از اعضای خانواده آنها حقوق دریافت نمی کند، هیچ یک از اعضای خانواده آنها بیمه پرداز نباشد، طبق شاخص های بانکی از عایدی حداقلی برخوردار نباشند و یارانه معیشتی بگیرند.

امروز روابط عمومی وزارت کار گفته است: در شناسایی نهایی متقاضیان مسئله ای وجود دارد که موجب شده فهرست مشمولان معین نگردد.

با این فرایند به نظر می رسد هنوز امکان تنونظر در فهرست مشمولان یارانه 100 هزار تومانی وجود دارد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی احتمالا راه نو برای اعتراض به فهرست را اعلام خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1181

به "روش احتمالی اعتراض به یارانه معیشتی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش احتمالی اعتراض به یارانه معیشتی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید