عسگری: داورها در لیگ قهرمانان آسیا اشتباهات مهم و تاثیرگذاری داشتند

به گزارش مجله پزشکی، تهران (پانا) - کارشناس داوری درباره عملکرد داوران در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را ارائه داد.

عسگری: داورها در لیگ قهرمانان آسیا اشتباهات مهم و تاثیرگذاری داشتند

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عسگری درباره عملکرد داوران در مسابقات مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا گفت: به هرحال بعد از مدت ها رکود بخاطر شیوع ویروس کرونا، مسابقات به صورت رسمی شروع شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از شروع رقابتها برنامه های آموزشی را به صورت وبینار برای داوران برگزار کرد و آنها را آماده قضاوت برای مسابقات کرد.

وی در ادامه افزود: داورانی که در این مرحله از رقابتها حضور داشتند، بیشتر داوران باتجربه و جزو داوران الیت A آسیا بودند. باید در مجموع بگویم داوران اشتباهات مهم و تاثیرگذاری در این مرحله داشتند . به عنوان مثال داور ملاقات استقلال و الدحیل، یک پنالتی مسلم را برای استقلال نگرفت. در صحنه خطای مدافع الدحیل روی قایدی هم که فرهاد مجیدی کارت زرد گرفت، فکر می کنم داور نتوانست صحنه را ببیند. مهمترین نکته بررسی عملکرد داور، عملکرد او در صحنه های تاثیرگذار است و اعلام نکردن یک پنالتی، اشتباهی کلیدی است.

عسگری با اشاره به اینکه نمایندگان کشورمان در این رقابتها از داوری متضرر شدند، گفت: به هرحال این اشتباهات در فوتبال است و جدا شدنی نیست. با توجه به اینکه سیستم یاری داور ویدیویی (VAR) به مسابقات اضافه شد، باز شاهد این هستیم که داوران اشتباهاتی را مرتکب می شوند. نکته ای مهمی در که در این باره وجود دارد این است که همه جای دنیای این موضوع را پذیرفته اند که اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است. اما متاسفانه در ایران این باور هنوز رخ نداده است.

کارشناس داوری در خاتمه خاطر نشان کرد: بارها شاهد این موضوع بوده ایم که یک تیم در یک فصل سه مربی عوض می نماید، اینها هیچ کدام اشکال نیست. راجع به این اتفاقات کارشناسی می گردد، مسلما نه. اما بحث داوری که می گردد کوچکترین اشتباه داوری در ذهن یک مربی بعد از ده سال باقی می ماند. داوران را مقصر عدم نتیجه گیری تیم هایشان می دانند بنظرم فدراسیون فوتبال در این مورد باید با قاطعیت برخورد کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1030

به "عسگری: داورها در لیگ قهرمانان آسیا اشتباهات مهم و تاثیرگذاری داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسگری: داورها در لیگ قهرمانان آسیا اشتباهات مهم و تاثیرگذاری داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید