عکس فیفا: فوتبال ایران تعلیق نمی گردد

به گزارش مجله پزشکی، برخلاف اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر فیفا هنوز پاسخی روی موضوع اساسنامه ایران که منتهی به تعلیق فدراسیون گردد، اعلام نکرده است.

عکس فیفا: فوتبال ایران تعلیق نمی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورزش سه، بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران و تغییراتی که فدراسیون جهانی فوتبال درخواست نموده بود، به محلی برای ایجاد شایعه تعلیق فدراسیون فوتبال ایران تبدیل شده بود که اکنون البته گفته می گردد فیفا چنین موضوعی را دنبال ننموده است.

اکنون اما فیفا در پاسخ به یک خبرنگار ایرانی در مورد این موضوع که آیا فدراسیون ایران با تعلیق روبرو شده، چنین پاسخی داده است: آگاه باشید که فدراسیون فوتبال ایران، در مهلت مقرر (پنج ژوئن 2020) اساس نامه اصلاح شده را به فیفا ارسال کرد. فرایند آنالیز اساس نامه در حال اجرا است. ضمناًً اعلام می کنیم که فدراسیون فوتبال ایران تعلیق نشده است.

فیفا از چندی پیش در مورد استقلال فدراسیون فوتبال با توجه به اساسنامه موجود ایراداتی به آن وارد نموده بود که با گذشت چندین ماه از اعلام این موضوع، نسبت به تغییر آن اقدامی صورت نگرفته بود. در نهایت بعد از روی کار آمدن مهدی محمد نبی، فدراسیون فوتبال بار دیگر با اصلاح اساسنامه آن را به فیفا برای تایید ارسال کرد. با این حال گفته می شد عدم ارسال به موقع و البته بی توجهی به موضوع تغییر درخواستی از سوی فیفا، باعث تعلیق فدراسیون ایران شده که اکنون با پاسخ روشنی که فیفا به این بحث داده، موضوع تعلیق ایران رد شده است.

در این ارتباط درباره موضوع استقلال فدراسیون (با قرار دریافت واژه عمومی در آن) و همچنین دخالت و ورود وزارت ورزش در بحث فدراسیون و تصمیم گیری درباره آن، از جمله ایرادات اساسی به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران بود که بحث مربوط به تعلیق را داغ نموده بود و اکنون با تایید رسمی فیفا مبنی بر عدم تعلیق این خطر در مقطع کنونی برطرف شده است.

انتشار این نامه رسمی در شراطی است که با توجه به اینکه روزهای شنبه و یکشنبه، روزهای تعطیل در اروپا هستند از امروز(دوشنبه) باید منتظر نظر فیفا درباره تغییرات به وجود آمده در پیش نویس اساسنامه بود. پاسخی که می تواند تا حد زیادی سرنوشت ساز باشد. اگر مورد تایید قرار نگیرد بازهم شایعاتی پیرامون تعلیق فدراسیون فوتبال و یا تشکیل کمیته انتقالی مطرح خواهد شد و یا به نوعی به قوت خود باقی می ماند اما اگر مورد تایید قرار بگیرد این نگرانی تا حد زیادی از بین می رود و فدراسیون نشینان می توانند مراحل بعدی اصلاح اساسنامه را انجام دهند و به برگزاری مجمع فوق العاده و سپس، برگزاری انتخابات نزدیک شوند. پیش بینی می گردد پاسخ فیفا طی 48 ساعت آینده به فدراسیون فوتبال برسد.

  • بهاروند: استقلال فدراسیون درانتخابات و سایر بخش ها کاملا حفظ شد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 460

به "عکس فیفا: فوتبال ایران تعلیق نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس فیفا: فوتبال ایران تعلیق نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید