مقامات آمریکا باردیگر مدعی دخالت ایران در عراق شدند

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، ریچارد میلز سفیر موقت ایالات متحده در سازمان ملل در نشست شورای امنیت پیرامون عراق مدعی شد که یکی از بزرگترین موانع برای ایجاد فضایی مساعد جهت برگزاری انتخاباتی معتبر، مسالمت آمیز و فراگیر در عراق حضور نیروهای شبه نظامی مسلح، افراط گرایان و مفسدان ظالم است.

مقامات آمریکا باردیگر مدعی دخالت ایران در عراق شدند

وی همچنین ادعا کرد که یک محیط مساعد به این معناست که آمریکا باید با نیروهای تحت حمایت ایران و فعالیت های بی ثبات کننده ایران در عراق و همچنین بقایای عناصر داعش مقابله کند.

سفیر موقت آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: این گروه ها اعتماد عمومی به دولت و انتخابات اکتبر 2021 را خدشه دار می کنند. این گروه ها شهفرایندان عراقی را می کشند و عراق را از بسته های کمک اقتصادی به شدت مورد نیاز و سرمایه گذاری خارجی محروم می کنند. هیچکس [از دست این گروه ها] در امان نیست.

این در حالی است که شماری از کنندگان مجلس عراق نسبت به مداخله آمریکا در انتخابات مجلسی این کشور هشدار دادند.

فاضل الفتلاوی کننده ائتلاف الفتح بیان نمود که آمریکا برای مداخله در انتخابات مجلسی عراق برنامه دارد. وی افزود: سفارت آمریکا از برخی طرف ها خواسته در اقدامات فنی مربوط به برگزاری انتخابات عراق به بهانه نظارت بین المللی مشارکت کنند.

حامد عباس کننده فراکسیون بدر نیز هشدار داد: چنانچه آمریکا در انتخابات عراق مداخله کند، این انتخابات فاقد شفافیت لازم خواهد بود.

محمد کریم البلداوی یکی دیگر از کنندگان عراقی نیز گفت: عراق نیازی به مشورت دریافت از هیچ کشوری برای برگزاری انتخابات مجلسی ندارد.

پیش از این نیز صفاء الموسوی عضو سابق کمیساریای انتخابات عراق اعلام کرده بود که نظارت شورای امنیت بر انتخابات آینده عراق نقض حاکمیت این کشور به شمار می رود. وی افزود: سازمان ملل تنها می تواند در جریان فرایند برگزاری انتخابات عراق قرار بگیرد، اما نظارت بر آن یک مسأله داخلی است .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 928

به "مقامات آمریکا باردیگر مدعی دخالت ایران در عراق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات آمریکا باردیگر مدعی دخالت ایران در عراق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید