نخست وزیر و اعضای کابینه ژاپن استعفا کردند

به گزارش مجله پزشکی، خبرنگاران : اعضای کابینه دولت ژاپن به همراه نخست وزیر این کشور امروز استعفای جمعی خود را اعلام کردند تا راه را برای استقرار دولت جدید هموار نمایند.

نخست وزیر و اعضای کابینه ژاپن استعفا کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، اعضای کابینه دولت ژاپن به همراه یوشیهیکو نودا نخست وزیر این کشور امروز (چهارشنبه) استعفای جمعی خود را اعلام کردند تا راه را برای استقرار دولت شینزو آبه، نخست وزیر جدید این کشور هموار نمایند.

شینزو آبه نخست وزیر جنگ طلب سال های 2006 و 2007 ژاپن نیز بود که به دلیل مواضع ملی گرایانه اش موجب خشم همسایگان این کشور شد. وی هفتمین نخست وزیر ژاپن طی شش سال و نیم گذشته است.

وی که توانست در انتخابات پارلمانی 26 آذر امسال در انتخابات نخست وزیری پیروز گردد، قرار است عصر امروز به عنوان نخست وزیر جدید معرفی گردد.

بنا براین گزارش، با استعفای نودا از مقام نخست وزیری، حزب چپ گرای دموکرات پس از آنکه بیش از سه سال در راس قدرت ژاپن قرار داشت جای خود را به حزب محافظه کار لیبرال دموکرات که حامی تجارت های بزرگ است، می دهد.

آبه پیش از این وعده داده بود تا اقدامات مهمی برای تقویت اقتصاد، برطرف مشکل بدهی ژاپن و به نتیجه رساندن طرح های بازسازی پس از زلزله و سونامی سال گذشته میلادی، انجام دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 220

به "نخست وزیر و اعضای کابینه ژاپن استعفا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر و اعضای کابینه ژاپن استعفا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید