واکنش ایروان به اسارت 6 سرباز ارمنی در مرز آذربایجان

به گزارش مجله پزشکی، نخست وزیر موقت ارمنستان در پی بازداشت 6 نظامی این کشور توسط مرزبانان آذربایجانی تأکید کرد که ایروان باید از همه اهرم های فشار ممکن برای حل و فصل مسائل در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان استفاده کند.

واکنش ایروان به اسارت 6 سرباز ارمنی در مرز آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکول پاشینیان نخست وزیر موقت جمهوری ارمنستان امروز (پنج شنبه) در نشست هیئت دولت بیان کرد که ایروان باید از تمامی اهرم های فشار ممکن برای حل و فصل اوضاع در مرز با جمهوری آذربایجان استفاده کند.

پاشینیان گفت: حوادث اتفاق افتاده در مرز، نقض بسیار جدی حقوق بین المللی از طرف آذربایجان است و دولت ارمنستان باید از همه اهرم ها، از جمله بین المللی، برای برطرف مسائل کنونی در این رابطه استفاده کند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان صبح امروز نظامیان ارمنستانی را به اقدامات تحریک آمیز در یکی از نقاط مرزی دو کشور متهم کرد. طبق اطلاعات باکو، نظامیان ارمنستانی مین های ضدنفر زیادی را در این منطقه نصب نموده اند تا به نیروهای آذربایجانی آسیب برسانند و در این رابطه شش نیروی نظامی ارمنستانی در خاک جمهوری آذربایجان بازداشت شده اند.

وزارت دفاع ارمنستان بازداشت سربازان این کشور در خطوط مرزی با آذربایجان را تأیید نموده، البته اطمینان داده است که این نظامیان در حال اجرا وظایف مهندسی بودند که توسط نظامیان آذربایجانی محاصره و به اسارت گرفته شدند.

وخامت دوباره اوضاع در مناطق مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان از آنجا شروع شد که روز سه شنبه وزارت دفاع ارمنستان اطلاع داد که یک نیروی نظامی این کشور در نتیجه تیراندازی مرزبانان آذربایجانی بشدت زخمی شده و سپس جان خود را از دست داده است. مقامات باکو این اتهام را رد نموده و یادآور شدند که طبق اطلاعات آنها، مرگ نظامی ارمنستانی تصادفی بوده است.

شب گذشته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر تشدید دوباره اوضاع در خطوط مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان تأکید کرد که مقامات مسکو از هیچ یاریی در راستای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین این دو کشور دریغ نمی نمایند.

وی شرح داد: علت وقوع چنین حوادث مرزی، عدم وجود شکل گیری حقوقی و بین المللی مرزبندی بین دو کشور است که از زمان اتحاد جماهیر شوروی تا به امروز هنوز بلاتکلیف باقی مانده است. ما خواهان حل و فصل این اختلافات مرزی به وسیله گفتگوهای مسالمت آمیز بین دو کشو همسایه هستیم و روسیه آمادگی دارد برای تسریع این فرایند یاری های لازم را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1106

به "واکنش ایروان به اسارت 6 سرباز ارمنی در مرز آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایروان به اسارت 6 سرباز ارمنی در مرز آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید