واکنش های بین المللی نسبت به رأی اعتماد به دولت جدید لیبی

به گزارش مجله پزشکی، ایسنا نوشت:انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا در بیانیه ای مشترک از دادن رأی اعتماد مجلس لیبی به دولت این کشور استقبال کردند.

واکنش های بین المللی نسبت به رأی اعتماد به دولت جدید لیبی

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا با صدور یک بیانیه مشترک از رأی اعتماد مجلس لیبی به دولت جدید این کشور به ریاست عبدالحمید دبیبه استقبال کردند.

در این بیانیه آمده است: این اقدامی ضروری در جهت اجرای کامل توافقنامه آتش بس 23 اکتبر 2020 از جمله عقب نشینی تمام نظامیان و مزدوران خارجی از سراسر مناطق لیبی است.

در این بیانیه تأکید شده است: این نتیجه گام اساسی در جهت اتحاد نهادهای لیبی و یک راه چاره سیاسی جامع برای بحرانی است که لیبی و ملتش با آن روبرو هستند.

انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا همچنین تأکید کردند: ما به همراه شریکان مان به حمایت خود از ملت لیبی و کوشش های سازمان ملل ادامه خواهیم داد.

این کشورها در این بیانیه همچنین از آمادگی فائز السراج برای تحویل قدرت به دبیبه استقبال کردند و از دیگر مقامات و طرف های لیبیایی خواستند که مانند السراج احساس مسئولیت نموده و واگذاری تمامی اختیارات به نخست وزیر جدید این کشور را تضمین و تسهیل نمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: وظایف اساسی قدرت اجرایی موقت جدید، سازماندهی انتخابات آزاد و منصفانه ریاست جمهوری و مجلسی در 24 دسامبر 2021 و به دنبال آن انتقال قدرت به رهبران منتخب دموکراتیک در لیبی، اجرای کامل توافق آتش بس 23 اکتبر 2020، شروع فرایند آشتی ملی و تأمین نیازهای اساسی مردم لیبی است.

مجلس لیبی روز چهارشنبه در نشستی در شهر سرت با 132 رای موافق از مجموع 133 نماینده حاضر در جلسه، به کابینه یکپارچه و ملی دبیبه رای اعتماد داد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 999

به "واکنش های بین المللی نسبت به رأی اعتماد به دولت جدید لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های بین المللی نسبت به رأی اعتماد به دولت جدید لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید