ورود اسپوتنیک وی فراوری داخل به چرخه واکسیناسیون تا دو ماه آینده

به گزارش مجله پزشکی، سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به جزئیات فراوری واکسن اسپوتنیک وی در کشور گفت: انتظار می رود ظرف چند هفته تا 2 ماه آینده نخستین محصول اسپوتنیک وی فراوری داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کرونا گردد.

ورود اسپوتنیک وی فراوری داخل به چرخه واکسیناسیون تا دو ماه آینده

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور با اشاره به اینکه تا به امروز واکسیناسیون نیمی از افراد گروه سنی بالای 80 سال صورت گرفته است، گفت: امیدواریم تا هفته آینده واکسیناسیون افراد بالای 75 سال و 70 سال و 65 سال را انجام دهیم. بعد از اتمام واکسیناسیون افراد بالای 65 یا 64 سال فاز دو تمام می گردد و وارد مرحله فاز سوم تزریق واکسن کرونا می شویم که گروه ها و اقشار بیشتر جامعه را در بر خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه چهار شرکت کاندیدای فراوری واکسن اسپوتنیک وی در کشور هستند، توضیح داد: سه شرکت را به طرف روسی معرفی نموده ایم و شرکت چهارم هم در حال معرفی به شرکت روس است. در خصوص دو شرکت ارزیابی مثبتی از زیر ساخت های فنی آن ها وجود داشته و یک شرکت وارد مدار فراوری شده است که ظرف چند هفته تا 2 ماه آینده نخستین محصول اسپوتنیک وی فراوری داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کرونا خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، با بیان اینکه تا این لحظه بیش از 35 شرکت خصوصی مجوز یا نامه های لازم را برای مذاکره و واردات واکسن دریافت نموده اند، تاکید نمود: شاید یک تا دو مورد از آن ها توانسته باشند تا حداقل خرداد ماه توافقاتی را با بعضی شرکت ها یا فروشندگان عمده واکسن در جهان داشته باشند البته تا این لحظه وارداتی از سوی شرکت های بخش خصوصی نداشته ایم و سازمان غذا و دارو 35 مجوز موردی را صادر نموده است.

وی در سرانجام گفت: تا امروز بیش از 3 میلیون و 200 هزار دوز واکسن دارای مجوز مصرف اضطراری وارد کشور شده که افزون بر یک میلیون و 250 هزار دوز آن در سراسر کشور تزریق شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1084

به "ورود اسپوتنیک وی فراوری داخل به چرخه واکسیناسیون تا دو ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود اسپوتنیک وی فراوری داخل به چرخه واکسیناسیون تا دو ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید