وزیر خارجه قطر: دنبال تنش زدایی به وسیله حمایت از برجام هستیم

به گزارش مجله پزشکی، وزیر امور خارجه قطر به کوشش کشورش برای حمایت از فرایند های سیاسی و دیپلماتیک بازگشت به توافق هسته ای در راستای تنش زدایی در منطقه تاکید نمود.

وزیر خارجه قطر: دنبال تنش زدایی به وسیله حمایت از برجام هستیم

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت امور خارجه گفت که شیخ محمد بن عبدالرحمان الثانی وزیر امور خارجه قطر اظهار نموده است که کشورش در کوشش است به وسیله حمایت از بازگشت به توافق هسته ای، در منطقه تنش زدایی کند.

اظهارات عبدالرحمان الثانی در دو گزارش جداگانه از تماس او با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در هفته گذشته آمده است.

وزیر امور خارجه قطر در این راستا گفت: کشور قطر به وسیله روندی سیاسی و دیپلماتیک برای بازگشت [آمریکا] به توافق هسته ای، در کوشش است که تنش زدایی کند.

الثانی علاوه بر این گفت که ارتباط قطر هم با ایران و هم با آمریکا با توجه به پیوندهای استراتژیکی قطر با این دو کشور، ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر امور خارجه قطر در پی این مطرح می شود که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در وعده های انتخاباتی اش گفته بود در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای، آمریکا نیز به توافقی که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 از آن خارج شده بود، باز می شود.

ایران در نتیجه خروج دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018، متحمل شدن تحریم های مالی آمریکا و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه کاهش تاثیر این تحریم ها و عادی سازی روابط مالی با ایران، بعضی تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاهش داد.

البته به گفته مقامات ایران، این اقدامات در صورت پایبندی تمامی اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 867

به "وزیر خارجه قطر: دنبال تنش زدایی به وسیله حمایت از برجام هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه قطر: دنبال تنش زدایی به وسیله حمایت از برجام هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید