ویدئوسکوپ آفاب، ابزاری کارآمد برای بازرسی غیر مخرب

به گزارش مجله پزشکی، اگر دستگاهی که پزشکان گوش و حلق و بینی با کمک آن درون گوش یا گلو را با دقت بررسی می کنند یا دوربین های آندسکوپی معده را دیده باشید احتمالا به خوبی می دانید که برای مشاهده زوایای خاصی که چشم به راحتی توان دیدن و تجزیه و تحلیل آن را ندارد باید از دستگاه های به خصوصی کمک گرفت.

ویدئوسکوپ آفاب، ابزاری کارآمد برای بازرسی غیر مخرب

تماشای دقیق محیط پیرامون و دقت به ساز و کار رویدادها معمولا باعث می شود ایده های نو خلق بشود و در پی آن راهکار هایی برای برطرف پیچیدگی های موجود ارائه شود.

اختراع هم در چنین جهتی شکل می گیرد؛ جایی که نیازی احساس شده، دانش و مهارت کافی برای برطرف کردن نیاز و تقاضای جامعه یا صنعت کسب شده و در نهایت محصول لازم طراحی و ساخته می شود. بر همین اساس سید محسن بنی جمالی با تخصصی که در حوزه رباتیک دارد توانسته به یکی از نیازهای مهم صنعت پاسخ بدهد.

در بسیاری از صنایع برای ردیابی خطا یا پیداکردن مسائل در ساخت مخازن مختلف، لازم است داخل مخزن با دقت بررسی شود.

در واقع این نیاز برای بررسی عمق چاه ها و لوله ها هم وجود دارد و برای همین این مخترع، ایده ساخت دستگاه ویدئوسکوپ منحصر به فردی را ارائه کرد که به منظور بازرسی از محل های غیر قابل دسترس، خطرناک و شبکه های لوله ای زیرزمینی به کار می رود.

گفتنی است این مخترع ایرانی محصولش را در سال 97 به عنوان اختراع به ثبت رسانده است. در حال حاضر این محصول تجاری در واحدهای بازرسی و تست مخازن سی ان جی در سراسر کشور به کار گرفته می شود.

مزیت های دستگاه های ویدئوسکوپ

عدم وابستگی به نمونه های خارجی

بازرسی از محل های غیر قابل دسترس و خطرناک برای آگاهی یافتن از شرایط داخلی و سلامت آنها همواره از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار بوده و شرکت های بسیاری در سراسر دنیا نسبت به ساخت تجهیزات و ارائه خدمات مرتبط با این حوزه اقدام کرده اند.

هرچند شرکت های خارجی دارای چند دهه سابقه ارائه محصولات مدرن در این حوزه هستند ولی از مزایای تولید نمونه های داخلی چنین تجهیزاتی می توان به برطرف وابستگی به کشورهای خارجی، طراحی و ساخت متناسب با نیازهای بومی صنایع داخلی و وجود پشتیبانی محصول و خدمات پس از فروش در دسترس خواهد بود.

طراحی متناسب با نیازهای ویژه صنایع

این ابزارها قریب به 80 سال است در صنعت به کار می فرایند. ولی بنا به نیازهای امروزی صنایع، مدل های جدید طراحی و به بازار ارائه شده است.

نمونه های قبلی ایراداتی داشت، خیلی زود دچار استهلاک می شد، بعضی از قطعاتش دیگر در کشور موجود نبود و امکان واردات آن هم وجود نداشت.

در بعضی از صنایع نیاز بود قطعات به کار رفته در این دستگاه ها طول عمر مشخص و ویژگی های خاص داشته باشند و این امکان نیز با این اختراع فراهم شده است و تمامی بخش های آن قابل سفارشی سازی است.

برای مثال طول بازرسی مخازن از 20 تا 300 سانتی متر، مجرای ورودی مخازن از 6 تا 25 میلی متر و حتی امکان استفاده از انواع مختلف پراب بازرسی (قسمت بازرسی کننده که وارد مخزن می شود) قابل سفارش است و بنا به نوع مصرف و نیاز قابلیت تغییر دارد.

هزینه رقابتی

تمام نمونه هایی که اکنون در کشور وجود دارد وارداتی است و ویدئوسکوپ تولید شده تنها نمونه کاملا ایرانی به حساب می آید. به همین خاطر نیز قیمت بسیار کمتری به نسبت نمونه های خارجی دارد که در بازار داخلی یافت می شود.

قابلیت تصویربرداری از تمام زوایا

این دستگاه قابلیت چرخش 180 درجه ای در محور طولی و چرخش 360 درجه در محور عرضی را دارد. که به واسطه آن می توان همه جهات مجاری بسته را مشاهده کرد.

قابلیت پخش در انواع نمایشگرها

این دستگاه به آسانی به هر نوع نمایشگری متصل می شود و این امکان وجود دارد که تصویر را روی لپ تاپ، تلویزیون و یا در نمایشگر رایانه شخصی و خانگی بتوان مشاهده کرد.

کیفیت بالای تصاویر

ویژگی منحصر به فرد این دستگاه کیفیت تصویر خروجی است که به واسطه استفاده از لنز مینیاتوری دیجیتال تصاویر با کیفیت HD ارائه می دهد.

تولید عمده ویدئوسکوپ در شرکت دانش بنیان

ویدئوسکوپ یا بروسکوپ ابزاری پیشرفته در حوزه بازرسی بصری و بازرسی غیرمخرب است که از سوی شرکت دانش بنیان آریا فناوران آرتا بینش (با سر واژه آفاب) در سال 1397 به ثبت اداره مالکیت های معنوی رسیده است. حوزه فعالیت این شرکت، تولید و ساخت تجهیزات بازرسی بصری شامل ویدئوسکوپ صنعتی، ربات بازرسی لوله و دوربین های بازرسی چاه است. این گروه فعالیت تجاری خود را با تاسیس شرکت در مرداد ماه 1396 آغاز کرده است و امروز در عرصه تولید انواع ربات های بازرسی صنعتی، کشور را بی نیاز کرده است.

شرکت آریا فناوران آرتا بینش چه خدمات دیگری ارائه می دهد؟

شرکت آریا فناوران آرتا بینش توسط تعدادی از متخصصین رشته های مهندسی، در پی اجرای چندین پروژه پیروز صنعتی و با هدف خدمت به صنعت کشور بنیان نهاده شد.

این گروه که فعالیت تجاری خود را با تاسیس شرکت در مرداد ماه 1396 آغاز کرده، از ابتدا به ساخت محصولات فناورانه در حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی پرداخته است. شرکت آریا فناوران آرتا بینش علی رغم مدت کوتاه فعالیتش توانسته خدمات ارزشمندی در زمینه های ساخت نمونه تجهیزات پیشرفته بازرسی بصری شامل ویدئوسکوپ صنعتی، ربات پیمایش لوله و ربات بازرسی چاه به صنایع کشور ارائه کند.

هم چنین با توجه به سوابق شرکت در حوزه اتوماسیون صنعتی با شیوع ویروس کرونا اقدام به طراحی و ساخت دستگاه و خط تولید ماسک های جراحی به صورت کاملا بومی کرده تا سهم کوچکی در جهت مقابله با گسترش این بیماری داشته باشد.

این شرکت هم اکنون از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی است و آمادگی خدمت رسانی به بخش های مختلف صنعت، برای برطرف نیازهای فناورانه آنها در سریع ترین زمان و با کیفیت و قیمت رقابتی را دارد.

راه های ارتباط با آریا فناوران آرتا بینش:

سایت: www.afab.co.ir

اینستاگرام: arta-binesh

ایمیل: [email protected]

شماره تماس:

32221110- 086

33131460 -086

آدرس: اراک، انتهای خ شهید رجایی، بلوار قدوسی، پارک علم و فناوری استان مرکزی، واحد 208

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1049

به "ویدئوسکوپ آفاب، ابزاری کارآمد برای بازرسی غیر مخرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئوسکوپ آفاب، ابزاری کارآمد برای بازرسی غیر مخرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید