پامپئو: هرگونه معاهده کنترل تسلیحاتی باید چین را نیز شامل گردد

به گزارش مجله پزشکی، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود تأکید کرد که چین نیز باید در هرگونه معاهده جدید کنترل تسلیحاتی به آمریکا و روسیه ملحق گردد.

پامپئو: هرگونه معاهده کنترل تسلیحاتی باید چین را نیز شامل گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه در بیانیه ای گفت که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبهی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روسی وی خواهان این شد که از این پس چین نیز در مذاکرات مربوط به معاهدات کنترل تسلیحاتی حضور داشته باشد و هرگونه معاهده جدیدی در این زمینه به صورت سه جانبه (آمریکا، روسیه و چین) منعقد گردد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود گفت: مایکل پامپئو وزیر امور خارجه [آمریکا] و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز با یکدیگر مصاحبه کردند. وزیر پامپئو و وزیر لاوروف درباره گام های بعدی در مصاحبههای امنیتی راهبردی گفتگو کردند و به مسئله بیماری همه گیر کووید-19 نیز پرداختند

وی در ادامه این بیانیه اضافه کرد: وزیر خارجه [مایک پامپئو] تأکید کرد هرگونه مذاکرات آینده در زمینه کنترل تسلیحات باید در راستای چشم انداز موردنظر ترامپ برای یک توافق سه جانبه کنترل تسلیحات باشد و [علاوه بر آمریکا] هر دو کشور روسیه و چین را در بر گیرد. دو طرف همچنین درباره مسائل دوجانبه از جمله شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه مصاحبه کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 354

به "پامپئو: هرگونه معاهده کنترل تسلیحاتی باید چین را نیز شامل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: هرگونه معاهده کنترل تسلیحاتی باید چین را نیز شامل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید