پدیدار: می توانیم مازاد بنزین خود را به سوریه صادر کنیم خبرنگاران

به گزارش مجله پزشکی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به فراوری زیاد بنزین در ایران، می توانیم مازاد بنزین خود را به این کشور صادر کنیم و از این طریق منابع اقتصادی جدیدی به دست بیاوریم.

پدیدار: می توانیم مازاد بنزین خود را به سوریه صادر کنیم خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، رضا پدیدار با اشاره به ظرفیت مازاد فراوری بنزین در ایران گفت: ایران توان صادرات فرآورده های هیدروکربنی و خدمات فنی و مهندسی فراوانی دارد و اگر بخواهیم این توان در حوزه فنی و مهندسی را تبدیل به ارزش پولی کنیم، ارزش اقتصادی بیش از 12 میلیارد دلار دارد.

وی از توان خدمات فنی و مهندسی در بازسازی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و همچنین آنچه در فرآیند محصولات هیدروکربنی قرار می گیرد به دست مهندسین ایرانی گفت و گفت: این شرایطی که در حال حاضر وجود دارد یک بازی برد برد بین ایران و سوریه است که هم می توانیم مشکل تأمین فرآورده های این کشور را با بازسازی پالایشگاه ها انجام دهیم و هم اینکه می توانیم از ظرفیت مازاد خودمان استفاده کنیم و منابع اقتصادی به دست بیاوریم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به شرایط سوریه، اضافه کرد: اوضاع معیشتی مردم سوریه با توجه به شرایط این کشور، قدری سخت است. در اثر تحریم ها و مسائل ناشی از جنگ با تروریست ها، قیمت بنزین افزایش و فرآورده های نفتی نیز کاهش یافته است. شرایطی که در سوریه وجود دارد، سبب شده بین چهار تا پنج میلیون نفر لیتر تقاضای روزانه خرید بنزین داشته باشند اما در حال حاضر فقط یک سوم این احتیاج در سوریه توزیع می گردد.

به گفته این مقام مسئول ایران می تواند کمبود بنزین سوریه را از محل مازاد ظرفیت فراوری بنزین در داخل کشور جبران کند. با توجه به راه اندازی فاز جدید پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بین 25 تا 40 میلیون لیتر مازاد بنزین داریم که باید برای صادرات آن برنامه ریزی کنیم.

منبع: رادیو مصاحبه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 933

به "پدیدار: می توانیم مازاد بنزین خود را به سوریه صادر کنیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیدار: می توانیم مازاد بنزین خود را به سوریه صادر کنیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید