پرواز جنگنده های چینی بر فراز تایوان همزمان با ورود وزیر ترامپ

به گزارش مجله پزشکی، همزمان با حضور وزیر بهداشت ترامپ در تایوان، چین دستور پرواز جنگنده های خود بر فراز این جزیره را صادر کرد.

پرواز جنگنده های چینی بر فراز تایوان همزمان با ورود وزیر ترامپ

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تایوان بیان کرد پس از سفر الکس سزار، وزیر بهداشت آمریکا به تایوان و اعلام حمایت واشنگتن از این جزیره، امروز (دوشنبه) جت های جنگنده چینی بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمده و موشک های تایوانی آنها را ردیابی کردند.

چین که پیشتر وعده داده بود به این سفر وزیر ترامپ واکنش نشان خواهد داد، اندکی پس از ملاقات وزیر بهداشت آمریکا و رئیس تایوان، دستور پرواز جنگنده های جی-10 و جی 11 خود بر فراز منطقه حساس تنگه تایوان صادر کرد.

یک مقام ارشد تایوان به رویترز گفت که چین با این حرکت خطرناک نشان داد که سفر آزار را هدف قرار داده است.

الکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا دیروز (یکشنبه) وارد تایوان شد. آزار اولین مقام بلند پایه آمریکایی است که بعد از 4 دهه وارد تایوان شده است. چین این سفر را محکوم شده و اعلام نموده که باعث تشدید تنش بین آمریکا و چین خواهد شد.

وزارت خارجه چین پیشتر اعلام نموده بود که اعتراض شدید خود به سفر آینده الکس آزار، وزیر بهداشت آمریکا به تایوان را به اطلاع واشنگتن رسانده است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود گفته بود که پکن شدیدا با تعاملات رسمی بین آمریکا و تایوان مخالف است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 582

به "پرواز جنگنده های چینی بر فراز تایوان همزمان با ورود وزیر ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز جنگنده های چینی بر فراز تایوان همزمان با ورود وزیر ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید