چارچرخ، امدادرسان خودروهای جاده

به گزارش مجله پزشکی، شاید این موضوع برای شما هم پیش آمده باشد که خودروتان در خیابان دچار مشکل شده و در لحظه احتیاج به حضور امدادگر متخصص یا خودروبر داشته اید و احتمالا احتیاج به سامانه ای هوشمند که به راحتی شما را از شرایط ناگوار نجات دهد، احساس نموده اید. شاید گاهی اوقات ساعت ها در جاده منتظر مانده اید تا امداد به کمکتان بیاید. حالا یک استارتاپ ایرانی با عنوان چارچرخ توانسته است که این مشکل را حل نماید.

چارچرخ، امدادرسان خودروهای جاده

در سال 1396 گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران ایده چارچرخ را مطرح کردند و توانستند از پاییز 97 به طور رسمی کار خود را آغاز نمایند.بنیانگذاران این مجموعه مهرداد صادق زاده، سامان موسوی، رضا آقارحیمی و سهراب مستقیم هستند.

چارچرخ را به طور خلاصه می توان سامانه هوشمند مدیریت و خدمات خودرو تعریف کرد. در چارچرخ علاوه بر دسترسی به تعمیرکار مجرب، اطمینان از قیمت و کیفیت خدمات از قبیل تعمیرات خودرو یکی از نگرانی های اساسی کاربران است. چارچرخ با در نظر دریافت کمترین تعرفه خدمات و با کاهش کمیسیون خود به کمتر از نیمی از قیمت عرف بازار، به کاربران خود تضمین قیمت و کیفیت خدماتش را می دهد. این تیم در روزهای ابتدایی فعالیت خود بدون سرمایه و فقط با به کار گیری تیم اولیه چارچرخ کار را آغاز کرد ، اما کم کم وقتی احتیاج به جذب سرمایه برای گسترش کار حس شد، اقدام به مذاکره با سرمایه گذاران کرد که در آخر پیروز شد از یک سرمایه گذار فرشته (Angel Investor) رقم 20 هزار دلار سرمایه جذب کند و کار خود را با آن ادامه بدهد.

شاید بیان چند عدد ساده بتواند ذهن همه را درباره میزان مشتریان و شرایط بازار چارچرخ روشن کند. بیش از 20 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که سهم تهران از این بین 4 میلیون خودرو است به اضافه 1 میلیون خودرو که از اطراف وارد تهران می شوند که این مقدار خودرو در کشور بیش از 20 میلیون ثبت شده است.حال با درنظر داشتن ضریب سالانه مراجعه به تعمیرگاه 9/5 برای مجموع برندهای خودرو در کشور، با یک محاسبه ساده متوجه می شویم که در روز بیش از 300 هزار مراجعه به تعمیرگاه صورت می گیرد و تقریبا هر 7 ثانیه یک خودرو احتیاج به خدمت حمل دارد. اگر بخواهیم از زاویه ارقام اقتصادی به موضوع نگاه کنیم، گردش اقتصادی صنعت خدمات خودرو شامل تعمیرات و قطعات رقمی بالغ بر 1200 میلیارد تومان در روز است.

خدمات چارچرخ را می توان در موارد زیر خلاصه کرد

نزدیک ترین تعمیرگاه منصف و حرفه ای را روی نقشه معرفی می نماید. در شرایط اضطراری امدادگر حرفه ای سیار در محل ارسال می نماید. اگر در راه بمانید، با لمس یک دکمه خودروبر دریافت می کنید. برای نگهداری بهتر خودرو سرویس های دوره ای را به شما هوشمندانه یادآوری می نماید. آموزش ابتدایی تعمیرات خودرو را نیز در چراغ خاموش دارد و دیگر قابلیت هایی که با دانلود نرم افزار قابل مشاهده است.

در همه جای ایران و حتی دنیا مردم می توانند از خدمات مدیریت خودروی چارچرخ استفاده نمایند، ولی خدمات امدادی این تیم درحال حاضر در استان تهران و استان البرز شامل شهرهای حومه همچون دماوند، بومهن، رودهن، منطقه لواسان، کرج، اندیشه، فردیس، اسلامشهر و رباط کریم را تحت پوشش خودش قرار داده. به زودی مناطق امدادرسانی چارچرخ در شاهرگ های مواصلاتی ایران توسعه پیدا خواهد نمود.باتوجه به ارائه خدمات اضطراری، ارائه به موقع و سریع خدمت با کیفیت مهم ترین چالش تیم چارچرخ است. به ویژه که این نوع از سرویس اضطراری و سریع تا به امروز تنها توسط تیم چارچرخ ارائه می گردد که علاوه بر افتخار، بار مسئولیت زیادی را به وجود می آورد.

روبه رو شدن با آدم ها در شرایط اضطراری که معمولا از لحاظ روحی در شرایط خوبی نیستند، این تیم را ملزم به سنجیدن همه جوانب کار و رعایت احتیاط می کند.یکی دیگر از دغدغه های چارچرخ فراهم آوردن بستری برای اشتغال زایی بیشتر برای افرادی است که در زمینه خدمات خودرو فعالیت می نمایند. به خصوص نیروهای جوان و کسانی که به تازگی دوره های فنی و حرفه ای را پشت سر گذاشته اند؛ نیروهای جوانی که حال به واسطه تخصص فنی شان در زمینه خدمات خودرو تنها با داشتن یک گوشی هوشمند تلفن همراه و یک موتورسیکلت می توانند برای خود بستر کاری متناسب با شرایط زمانی و مکانی مختص خود به وجود آورند.

شاید بتوانیم مهم ترین عامل پیشرفت تیم چارچرخ را تا اینجای کار وجود همبستگی بین اعضای تیم نام برد.چارچرخ هدف اصلی خود را دسترسی آسان عموم به سرویس و تعمیر خودرو شخصی با بهترین کیفیت و صرف کمترین زمان و هزینه قرار داده است.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 617

به "چارچرخ، امدادرسان خودروهای جاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چارچرخ، امدادرسان خودروهای جاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید