چامسکی: ترامپ خطرناک ترین دولت تاریخ دنیا را ساخت

به گزارش مجله پزشکی، دانشمند برجسته آمریکایی با اشاره به اینکه ترامپ با اقدامات تحریک آمیز در بسیاری بخش های دنیا و حملات غیرموجه به ایران خطر جنگ را به شدت افزایش داد، دولت ترامپ را خطرناک ترین دولت تاریخ دنیا دانست.

چامسکی: ترامپ خطرناک ترین دولت تاریخ دنیا را ساخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نوآم چامسکی، زبان شناس، فیلسوف و دانشمند آمریکایی در مصاحبه با یک رسانه آلمانی به نتیجه گیری درباره دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر آمریکا پرداخته گفت: در دوران ترامپ خطرناک ترین دولت تاریخ جهان بر سر کار بود.

وی اضافه نمود: هیچ شخصیت سیاسی دیگری در تاریخ وجود ندارد که کوشش های اصلی خود را تا این حد در راستا از بین بردن چشم انداز زندگی انسان ها در کره زمین صرف نموده باشد، ترامپ در این راستا شخصیتی منحصر به فرد بود.

وی که در مصاحبه با روزنامه محلی وسر ـ کوریر سخن می گفت توضیح داد که ترامپ در دوران مسئولیت خود که روز چهارشنبه به سرانجام رسید بسیار کوشش کرد استفاده از سوخت های فسیلی را به حداکثر برساند و قواعدی را که تأثیرات این سوخت ها را کاهش می دهد حذف کند، این یک مسابقه در راستا ایجاد فاجعه بود و دولت ترامپ دقیقاً می دانست چه کار می نماید.

چامسکی همچنین از افزایش خطر وقوع جنگ های اتمی در دوران ترامپ سخن گفته توضیح داد: یک رژیم کنترل تسلیحات وجود داشت که حدود 60 سال با زحمت و کوشش سختی ساخته شد، اما ترامپ آن را برچید. این رژیم تقریباً کامل از بین رفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا و بعضی قدرت های دیگر فراوری سلاح های هسته ای جدید و بسیار خطرناک تر را شروع کردند، این امر همراه با اقدامات تحریک آمیز در بسیاری بخش های جهان و یک سری حملات غیرموجه به ایران خطر جنگ هسته ای را به شدت افزایش داد.

این فیلسوف و دانشمند برجسته آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که از زمانی که ترامپ کنترل تسلیحات هسته ای آمریکا را از دست داده است احتمالاً جهان کمی امن تر شده است.

وی اضافه نمود: ترامپ فردی غیر قابل پیش بینی بود، ممکن بود وی بر اثر یک اضطراب و روان پریشی ناگهان می گفت خوب، من این کار را می کنم!

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی برنامه های جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا برای مقابله با دو مسئله تهدیدکننده بقای انسان یعنی تهدید فزاینده جنگ هسته ای و فاجعه زیست محیطی را کافی ندانست.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 860

به "چامسکی: ترامپ خطرناک ترین دولت تاریخ دنیا را ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چامسکی: ترامپ خطرناک ترین دولت تاریخ دنیا را ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید