کاهش روابط با ایران و سرانجام حضور نظامی ترکیه، دو شرط عربستان برای قطر

به گزارش مجله پزشکی، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل شرط بازگشت روابط 4 کشور محاصره کننده قطر را گفت.

کاهش روابط با ایران و سرانجام حضور نظامی ترکیه، دو شرط عربستان برای قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کانال دنیا دیپلماسی به نقل از میدل ایست نیوز نوشت:وی در این رابطه گفت شرط چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر برای از سرگیری روابط با قطر، سرانجام حضور نظامی ترکیه و کاهش روابط خود با ایران است.

المعلمی اضافه نمود: اگر قطر این شروط را اجرا کند ما با آغوشی گشوده به استقبالش می رویم تا به عنوان برادر به صندلی حقیقی خود در میان کشورهای شورای همکاری بازشود.

نماینده عربستان در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است قطر این شروط را بپذیرد و اجرا کند گفت: همانطور که قطر گام هایی برداشت تا چهار کشور با آن قطع رابطه نمایند، می تواند این اقدامات را کنار بگذارد تا با آن رابطه برقرار کنیم. به نظر من این کار شدنی است و به اراده حاکمیت قطر بازمی شود، عربستان و سایر کشورها بارها گفته اند که اگر قطر این اقدامات را کنار بگذارد راه برای تفاهم با آن هموار است.

کشورهای محاصره و تحریم نماینده، قطر را به حمایت از تروریسم متهم می نمایند اما دوحه با رد این اتهام آنها را به کوشش برای اعمال سلطه بر تصمیم حاکمیتی اش متهم می نماید.

پیش از این کویت دور جدیدی از مذاکرات را برای میانجیگری و حل بحران خلیج شروع نموده بود. ایالات متحده امریکا نیز به عربستان و امارات متحده عربی فشار می آورد تا حریم هوایی خود را برای عبور هواپیماهای قطری باز نمایند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 351

به "کاهش روابط با ایران و سرانجام حضور نظامی ترکیه، دو شرط عربستان برای قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش روابط با ایران و سرانجام حضور نظامی ترکیه، دو شرط عربستان برای قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید