کرونا تا 130 میلیون نفر به گرسنگان دنیا اضافه خواهد نمود

به گزارش مجله پزشکی، دبیرکل سازمان آلمانی یاری به گرسنگان دنیا با تاکید بر اینکه کرونا می تواند 80 تا 130 میلیون نفر به گرسنگان دنیا اضافه کند خواهان اقدامات سریع برای مقابله با این مسئله شد.

کرونا تا 130 میلیون نفر به گرسنگان دنیا اضافه خواهد نمود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ماتیاس موگه، دبیر کل سازمان آلمانی یاری به گرسنگان جهان در مصاحبه ای با سایت رادیو آلمان به تاثیرات جهانی بحران کرونا پرداخته و گفت: ما باید انتظار وقوع بدترین ها را داشته باشیم. اکنون چند سالی است که گرسنگی در جهان رو به افزایش است. تنها از سال 2018 تا 2019، 10 میلیون نفر در جهان به جمع گرسنگان پیوسته اند. به دلیل این بیماری همه گیر (کرونا) باید انتظار بدتر شدن بیشتر این اوضاع را داشته باشیم.

وی از جمله علت های مهم چنین فرایندی در جهان را تغییرات آب و هوایی، خشکسالی های زیاد، سیلاب ها و طوفان ها عنوان نموده و گفت: به ویژه درگیری های زیادی در آفریقا وجود دارد که مردم شدیدا از آن رنج می برند. در بسیاری از کشور ها بحران های مالی سخت وجود دارد. بحران کرونا هم شرایط را دشوارتر نموده است.

موگه در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: این آمار ها حاکی از افزایش قابل توجه گرسنگان است و به طور کلی سازمان ملل متحد بر این باور است که در حال حاضر 690 میلیون فقیر گرسنه در جهان وجود دارند. این نشانگر افزایش ده میلیونی این قشر است. این فرایند صعودی تعداد گرسنگان از حدود 5 سال پیش وجود دارد.

دبیر کل سازمان آلمانی یاری به گرسنگان جهان در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید نمود که بر اساس ارزیابی ها تقریبا بین 80 و 130 میلیون نفر به وسیله بیماری کووید 19 به گرسنگان جهان اضافه می شوند. این طبیعتا یک فرایند فاجعه بار است که باید فورا راستا عکس را طی کند.

وی اهداف سازمان های بین المللی و سازمان ملل برای کاهش معضل گرسنگی در جهان را در چنین شرایطی در معرض خطر ارزیابی نموده و گفت: هدف در واقع این است که تا سال 2030 کاملا با گرسنگی مقابله کنیم که دیگر کسی مجبور به تحمل گرسنگی نباشد، اما ما همچنان از این هدف فاصله زیادی داریم؛ از این رو دوباره موکدا می گوییم که باید در زمینه کشاورزی، عملکرد سیستم های غذایی و در بهداشت و درمان سرمایه گذاری گردد. این مسائل در سال های اخیر مورد غفلت قرار گرفته و باید تقویت گردد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه مناطقی در شرایط بحران کرونا بیش از همه در معرض خطر قرار دارند گفت: جنوب آفریقا، جنوب آسیا و صحرای آفریقا بیش از همه در معرض خطر قرار دارند. هندوستان و بسیاری کشور ها در قاره آفریقا هم از این شرایط آسیب سختی دیده اند.

موگه در بخش دیگری از این مصاحبه از آلمان و اتحادیه اروپا یاری های سریع برای بهبود این اوضاع را درخواست کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 550

به "کرونا تا 130 میلیون نفر به گرسنگان دنیا اضافه خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا تا 130 میلیون نفر به گرسنگان دنیا اضافه خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید