گروه خونی که در برابر ویروس کرونا مقاوم است

به گزارش مجله پزشکی، داده های اولیه از یک مطالعه جدید نشان می دهد که داشتن یک گروه خونی خاص می تواند شما را در برابر ویروس جدید محافظت کند.

گروه خونی که در برابر ویروس کرونا مقاوم است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد گروه خونی افراد از آنها در برابر ویروس کرونا محافظت می نماید.

محققان شرکت 23andMe در پژوهش به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای افرادی با گروه خونی O به ویروس کرونا 18 درصد کمتر از بقیه گروه های خونی است.

این آنالیز همچنین نشان داد، آزمایش افرادی با گروه خونی O که در معرض ویروس کرونا قرار داشتند، بین 13 تا 26 درصد کمتر از سایر گروه های خونی بوده است.

محققان این شرکت که در حوزه تست ژنتیک فعالیت می نمایند می گویند با توجه به گروه خونی و ویروس، رابطه ای میان ژن ها وجود دارد.

محققان شرکت آزمایش ژنتیک 23andMe دریافتند، این ارتباط ممکن است به تغییرات موجود در ژن ABO مرتبط باشد.

برای مطالعه، این تیم بیش از 750 هزار شرکت نماینده راتحت آنالیز قرار داد؛ از این تعداد 10 هزار نفر آنها مبتلا به کووید 19 بودند.

این یافته ها که هنوز در مجله پزشکی منتشر نشده و آنالیز قرار نگرفته اند با توجه به شرایطی مانند سن، جنس، شاخص توده بدنی و شرایط پزشکی انجام شده است.

بیانیه ای در وبلاگ 23andMe با این مضمون آمده است:این مطالعه در حال اجرا است، با این امید که ما بتوانیم از بستر تحقیقاتی خود استفاده کنیم تا تفاوت ها در نحوه واکنش مردم به ویروس را بهتر درک کنیم.

در نهایت، ما امیدواریم که یافته های تحقیق خود را منتشر کنیم تا بینش بیشتری در خصوص COVID-19 برای جامعه علمی فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 466

به "گروه خونی که در برابر ویروس کرونا مقاوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه خونی که در برابر ویروس کرونا مقاوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید