گفت وگوی پامپئو با گوترش درباره حمله به عراق

به گزارش مجله پزشکی، وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود نوشت که با دبیر کل سازمان ملل درباره حمله به پایگاه حزب الله عراق صحبت نموده است.

گفت وگوی پامپئو با گوترش درباره حمله به عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه شنبه از گفت وگو با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره حمله هوایی اخیر به عراق اطلاع داد.

پامپئو در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز با دبیر کل سازمان ملل آنتونیو گوترش درباره واکنش آمریکا به حملات اخیر در عراق صحبت کردم.

وی سپس به تکرار ادعاهای بی اساس درباره جمهوری اسلامی ایران پرداخته و مدعی شد: من [به گوترش] تاکید کردم که اقدام دفاعی ما با هدف بازداشتن ایران و حفاظت از جان آمریکایی ها بود.

آمریکا یکشنبه شب، چند مقر گردان های حزب الله در سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کرد و پنتاگون نیز با صدور بیانیه ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی اظهار داشتند که در این حمله هوایی،دست کم 25 نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

این حمله آمریکا، دو روز پس از حمله راکتی به پایگاه کی.1 در استان کرکوک انجام شد که آمریکا اظهار داشت یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 105

به "گفت وگوی پامپئو با گوترش درباره حمله به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی پامپئو با گوترش درباره حمله به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید