یوبی سافت از بازی تازه خود بر پایه بلاکچین رونمایی کرد

به گزارش مجله پزشکی، بحث ارز دیجیتال و گیمینگ چیزی است که نظرات بسیار زیادی در مورد آن وجود دارد. به همین دلیل به طور قطع نمی توان گفت که آینده گیمینگ ارز دیجیتال است. با این حال شرکت های بزرگ گیمینگ نیز در تلاش هستند تا وارد این ماجرا شده و یوبیسافت (Ubisoft) نیز از اولین موازد یود.

یوبی سافت از بازی تازه خود بر پایه بلاکچین رونمایی کرد

حدود 1 سال پیش یوبیسافت گفت که قصد دارد با بسته الحاقی بازی گوست ریکان (Ghost Recon) وارد دنیای ارز دیجیتال بشود. به این معنا که ارز استفاده شده در این بازی ارزش بالایی داشت و کاربران می توانستند از آن برای تجارت در فروشگاه های دیگر هم استفاده کنند. ایده این موضوع بد نبود اما با استقبال گیمرها روبرو نشد و یوبیسافت نیز در کمتر از چند ماه پروژه خود را متوقف کرد.

حال اینطور که به نظر می رسد این شرکت هنوز ناامید نشده است. چندی پیش این شرکت بازی تاکتیک های قهرمانان: تاریخچه گریموریا (Champions Tactics: Grimoria Chronicles) را معرفی کرد. عنوانی که بر پایه ارز دیجیتال و بلاکچین بوده و با همکاری Oasys ساخته شده است. بازی تاریخچه گریموریا در سبک نقش آفرینی و بازیکنن علیه بازیکن (PvP) بوده و به شکل تاکتیکی ساخته شده است.

در تریلر معرفی بازی نیز حالت آن نشان داده شده که مشابه یک بازی رومیزی است. هنوز اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده و تنها گفته شده که بازی به زودی عرضه خواهد شد. این موضوع در مورد عناوین بلاکچین بسیار دیده می شود. به این شکل که این بازی ها معرفی شده و بعضاً حمایت گیمرها را نیز بدست می آورند ولی در نهایت عرضه نمی شوند.

یوبیسافت یک شرکت بزرگ در دنیای گیمینگ است و به شدت در تلاش است تا ارز دیجیتال را وارد دنیای گیمینگ کند. همانطور که گفتیم بازی گوست ریکان تجربه اول این شرکت بود. بسته الحاقی بریک پوینت (Break Point) ارز دیجیتال خود یوبیسافت به نام Ubisoft Quartz را معرفی کرد. در اصل این ارز داخل بازی نوعی NFT بود و ارزش خوبی داشت. همینطور اینکه این ارز دیجیتال برپایه بلاکچین Tezos بود.

حال با توجه به شکستی که یوبیسافت تجربه کرد، این تصمیم را گرفته که با شرکت Oasys همکاری کند. البته هنوز به طور رسمی دلیل این تغییر شرکت اعلام نشده است. یوبیسافت در حال آزمون خطا است تا بهترین پلتفرم بلاکچین را پیدا کرده و با استفاده از آن ارز دیجیتال را وارد دنیای گیمینگ کند.

نکته اینجاست که تا الان هر عنوانی که بر پایه ارز دیجیتال ساخته شده در اصل برای گیمرها نبوده است. به همین دلیل گیمرها علاقه زیادی به دنیای ارز دیجیتال نداشته و از ورود آن به دنیای گیمینگ استقبال نمی کنند. یوبیسافت با این کار ریسک بزرگی را انجام داده و امکان دارد که ضرر بسیار زیادی به آن وارد شود.

منبع: Gamesindustry

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1677

به "یوبی سافت از بازی تازه خود بر پایه بلاکچین رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوبی سافت از بازی تازه خود بر پایه بلاکچین رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید