شروع غربالگری 52 ورزشکار المپیکی برای تشخیص کرونا

به گزارش مجله پزشکی، به گزارش خبرنگاران، اگرچه موج تعطیلی ناشی از کرونا تعویق یک ساله بازی های المپیک توکیو را موجب شده اما شیوع این ویروس و نفوذ آن به جمع ورزشی ها باعث شده تا برنامه ای ویژه ورزشکاران المپیکی و تشخیص احتمالی کرونا در میان آنها پیش بینی گردد.

شروع غربالگری 52 ورزشکار المپیکی برای تشخیص کرونا

این برنامه با عنوان غربالگری المپین ها از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی و با همکاری کمیته ملی المپیک ویژه 52 ورزشکاری که سهمیه المپیک توکیو را کسب نموده اند، در نظر گرفته شده است. اجرای برنامه موردنظر از هفته جاری شروع می گردد.

رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در تبادل نظر با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: برای ما، مبارزه با کرونا و جلوگیری از ابتلا به آن در میان تمام ورزشکاران اهمیت خاص خود را دارد اما به خاطر مهم بودن بازی های المپیک و سلامت کامل ورزشکارانی که قرار است در این رویداد حضور داشته باشند، برنامه غربالگری را ویژه آنها در نظر گرفته ایم.

وی در این زمینه ادامه داد: طبق این برنامه با هر یک از ورزشکارانی که قرار است به عنوان نماینده ایران در المپیک توکیو شرکت داشته باشند، تماس گرفته می گردد. در این تماس دو دسته اطلاعات جداگانه از ورزشکار مربوطه گرفته می گردد؛ اول اینکه طبق پروتکل های سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی ایران اطلاعات مربوط به کرونا و علائم ابتلای احتمالی به آن را از ورزشکار می گیریم. دوم اینکه پیگیرِ اطلاعات خاص ورزشی او شامل اضافه وزن احتمالی، شرایط تمرینی، مکمل های مورد استفاده، شرایط تغذیه و … خواهیم بود.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید نمود: نتیجه این دو دسته اطلاعات نشان دهنده شرایط کلی ورزشکار در خصوص ابتلا به کرونا خواهد بود. اگر علائم به نفع کرونا باشد، مرحله دوم برنامه را به معاینه او اختصاص می دهیم در غیر اینصورت برنامه مشاوره برای ورزشکار موردنظر که علائمی از ابتلا به کرونا ندارد، تجویز خواهد شد.

به گفته دکتر سعیدی، مشاوره ورزشکاران المپیکی در طرح ویژه غربالگری آنها شامل تمام موارد از جمله روانشناسی، تغذیه، مکمل ها و … است.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید نمود که در اجرای برنامه غربالگری المپین ها، هیچ اولویتی مدِ نظر نیست، تمام ورزشکارانی که سهمیه المپیک توکیو را کسب نموده اند به نوبت در این طرح شرکت داده می شوند.

به گزارش خبرنگاران، سی و دومین دوره بازی های المپیک با یک سال تاخیر مردادماه سال آینده به میزبانی توکیو برگزار می گردد. برای حضور در این بازی ها ورزش ایران تا کنون صاحب 52 سهمیه در 12 رشته شده است.

بسکتبال (12 سهمیه - تیمی)، والیبال (12 سهمیه - تیمی)، شمشیربازی (4 سهمیه - تیمی)، تیراندازی (6 سهمیه)، دوومیدانی (2 سهمیه)، کشتی آزاد (3 سهمیه)،کشتی فرنگی (3 سهمیه)، تکواندو (2 سهمیه)، دوچرخه سواری (یک سهمیه)، تیروکمان (یک سهمیه)، کاراته (4 سهمیه) و بوکس (2 سهمیه) رشته هایی هستند که ورزشکاران شان کسب سهمیه نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 355

به "شروع غربالگری 52 ورزشکار المپیکی برای تشخیص کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع غربالگری 52 ورزشکار المپیکی برای تشخیص کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید