آماده سازی و ارتقای ایمن سازی معابر برون شهری کرمانشاه

به گزارش مجله پزشکی، رئیس پلیس راه کرمانشاه از آماده سازی و ارتقای ایمن سازی معابر برون شهری کرمانشاه برای تردد دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی نو اطلاع داد.

آماده سازی و ارتقای ایمن سازی معابر برون شهری کرمانشاه

کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه کرمانشاه گفت : در این راستا جلسات هماهنگی برای رسیدگی به سه بخش شامل آنالیز وسایل نقلیه، رانندگان و مدارک مورد احتیاج وسیله نقلیه برگزار شده که به محض بازگشایی مدارس طرح های مورد نظر نیز اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای رانندگان منتخب برای سرویس دانش آموزی، اضافه نمود: وسایل نقلیه مورد استفاده برای سرویس مدارس باید شرایط لازم از جمله دارا بودن گواهینامه، انجام معاینه فنی، معرفی رانندگان به وسیله اداره آموزش و پرورش و تناسب گواهینامه با نوع وسیله نقلیه را داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه توضیح داد: با آغاز کار آموزش و پرورش از دوم مهرماه فعالیت و طرح های پلیس راه اجرایی خواهد شد و در حال حاضر در سایر شهرستان های استان کرمانشاه نیز کارشناسان مربوطه برای آموزش قوانین و موارد مورد احتیاج به رانندگان حاضر و فعال هستند.

دستغیب با بیان اینکه آماده سازی و ایمن سازی معابر صورت گرفته، اظهار داشت: آماده سازی و ارتقای ایمن سازی معابر برای تردد دانش آموزان در راه های برون شهری به عنوان دغدغه ای همیشگی مورد توجه قرار گرفته است.

وی به لزوم نصب تابلو ها و علائم رانندگی در جهت های برون شهری تاکید نمود و ادامه داد: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه و بعلاوه فرمانداری ها و بخشداری های تمامی شهرستان ها کوشش لازم برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه استان کرمانشاه انجام گیرد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان برگزاری جلسات آموزشی به دانش آموزان، عنوان کرد: با بازگشایی مدارس کارشناسان آموزشی پلیس راه استان کرمانشاه با حضور در مدارس دانش آموزان را مورد آموزش های ترافیکی و نحوه عبور و مرور از جاده ها و طی کردن جهت خانه تا مدرسه قرار خواهند داد.

دستغیب به آمادگی پلیس راه برای آموزش نکات مورد احتیاج به والدین در منطقه ها روستایی اشاره و عنوان کرد: بعلاوه نکات مورد احتیاج هنگام استفاده از سرویس مدرسه با زبان ساده به دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و تذکرات لازم داده خواهد شد.

وی با بیان توصیه هایی به والدین و رانندگان سرویس مدارس، اضافه نمود: بعضی از خانواده ها به علت کم کردن هزینه سرویس مدارس حاضر به گرفتن سرویس هایی هستند که بیشتر از ظرفیت خودرو دانش آموز جای می دهد که هم از والدین و هم از رانندگان تقاضا داریم که به هیچ وجه این شرایط را برای حفظ ایمنی نپذیرند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1553

به "آماده سازی و ارتقای ایمن سازی معابر برون شهری کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی و ارتقای ایمن سازی معابر برون شهری کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید