رم ایتالیا، شهر جاودانه تاریخ

به گزارش مجله پزشکی، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

رم ایتالیا، شهر جاودانه تاریخ

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

سفر به رم، سفر به اعماق تاریخ است. از دیدن تصاویر رم هم عاشق سفر به این شهر می شوید چه برسد به اینکه یک بار بودن در این شهر را تجربه نموده باشید. جاذبه های جهانگردی فراوان، اهمیت استراتژیک از نظر مالی و سیاسی، وجود بهترین دانشگاه های ایتالیا در این شهر، طبیعت جذاب و بسیاری از موارد دیگر باعث شده تا رم به عنوان سومین شهر جذاب اروپایی برای سفر شناخته گردد.

بدون داشتن اطلاعات سفر به شهری با این همه جذابیت های تاریخی، فرهنگی، خوراکی و… باعث سردرگمی خواهد شد. در این مطلب کوشش شده تا به صورت مختصر به بعضی اطلاعات و نکات اشاره گردد که در طول سفر به رم مورد نیازتان خواهد بود. اگر می خواهید هوشمندانه تر برای سفر خود برنامه ریزی کنید، مطالعه این مطلب می تواند به شما یاری کند.

معرفی شهر رم

شهر رم عظیم ترین شهر در کشور ایتالیا و پایتخت این کشور است. نزدیک به 2 میلیون نفر در این شهر باستانی زندگی می نمایند که به نوعی پرجمعیت ترین شهر ایتالیا را تشکیل داده اند. شهری سنتی و باستانی و در عین حال مدرن که تنوع جاذبه های جهانگردی و تفریحات موجود در آن، ممکن است شما را سردرگم کند.

هنوز بر سر زمان دقیق شکل گیری این شهر اختلاف نظر وجود دارد. بعضی این شهر را متعلق به 6 هزار سال پیش می دانند و بعضی دیگر ساخت شهر رم را به قرن 8 پیش از میلاد نسبت می دهند. در هر صورت جاذبه های تاریخی شهر رم نشان از حضور انسان ها از چند هزار سال قبل در این منطقه دارد. شاید به همین علت است که معرفی شهر رم به صورت کامل کمی دشوارتر از دیگر شهرهای ایتالیا است.

در سال های اخیر و به واسطه رشد چشمگیر جهانگردی در ایتالیا به ویژه در این منطقه، حکومت این کشور کوشش نموده تا با در نظر دریافت امکانات مختلف برای بهبود و توسعه جهانگردی کوشش کند. این اقدامات در بهبود سیستم حمل و نقل شهری و همچنین توسعه فرودگاه رم به وضوح معین است. اقدامات دیگری مثل یاری به راه اندازی هتل های رم یا بهبود شرایط جاذبه های جهانگردی نیز به همین دلیل اجرایی شده است.

بهترین زمان سفر به رم

در بسیاری از شهرهای توریستی، آنچه بهترین زمان سفر را معین می نماید، آب و هوا است. در شهر رم هم شرایط به همین صورت است. اگر بخواهید از تمامی جذابیت های شهری بهره ببرید، باید آب و هوا را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است شرایط سفر شما آن طور که دوست دارید پیش نرود.

استان رم به طور کلی یک منطقه گرمسیر به حساب می آید که تابستان هایی بسیار گرم دارد. حتی خود مردم رم نیز به گرمای اذیت نماینده در ظهر تابستان عادت ندارند. اگر در ظهر قدم به خیابان بگذارید از خلوت بودن خیابان ها تعجب خواهید کرد. دو ماه جولای و اگوست یعنی از اواسط تیر تا اواسط شهریور، گرمای این منطقه به حدبیشتر خود می رسد. اگرچه زمان خوبی برای سفر به رم نیست؛ اما اگر می خواهید هزینه های خود در تور رم را کاهش دهید، این بازه زمانی فوق العاده است. هم پروازها، هم هتل ها و هم فروشگاه ها تخفیف های فوق العاده مناسبی ارائه می دهند.

بهترین زمان سفر به رم از نظر آب و هوا، بهار و پاییز است. در این دو فصل هوای این شهر معتدل تر است و خبری از گرمای اذیت نماینده تابستانی نیست. جشنواره های مختلفی در این دو فصل در رم برپا می گردد که بر جذابیت بیشتر این شهر می افزاید. البته ناگفته نماند که زمستان به ویژه کریسمس در این شهر نیز دیدنی است. با اینحال در بعضی مواقع سرمای هوا ممکن است اذیت نماینده باشد. اگر قصد سفر به رم در زمستان را داشتید، حتما آب و هوا را آنالیز کنید.

ایتالیا، بهترین مقصد جهانگردی تاریخی

راهنمای حمل و نقل عمومی در رم ایتالیا

جاذبه های جهانگردی شهر رم

شهر رم مناطق دیدنی زیادی دارد. مطمئنا در یک سفر کوتاه به این شهر نمی توانید به تمامی این جاذبه های جهانگردی سر بزنید. به همین علت بهتر است پس از خرید بلیط هواپیما و نهایی شدن سفر به این شهر تاریخی، اطلاعات خود را در خصوص مناطق دیدنی شهر رم بیشتر کنید. تنوع جاذبه های جهانگردی رم، تمامی سلیقه ها را تحت پوشش قرار می دهد. کافی است برنامه ریزی شده عمل کنید تا به آنچه علاقه مند هستید سر بزنید.

در ادامه به 5 جاذبه جهانگردی مهم رم اشاره می کنیم که احتمالا در سفر به این شهر حتما از آنها بازدید می کنید.

کولوسئوم؛ نماد قدمت شهر رم

شاید معروف ترین جاذبه جهانگردی رم که احتمالا بارها و بارها تصاویر آن را دیده اید، کولوسئوم باشد. این جاذبه جهانگردی کاربرد آمفی تئاتر داشته و در خصوص معماری شگفت انگیز آن بحث های بسیار زیادی بین معماران و مورخان وجود دارد. قدمت نزدیک به 2 هزار ساله این بنا باعث شده تا از آن به عنوان یکی از قدیمی ترین آثار باقیمانده از روم باستان یاد گردد. هم معماری نمای بیرونی و هم داخل آن جذاب و هیجان انگیز و نشان دهنده عمق فرهنگ مردم روم است.

نکته جالب توجه این است که ورود به کولوسئوم برای رومیان رایگان بوده تا بتوانند از نمایش های مختلف لذت ببرند. در کلوسئوم هم نبرد گلادیاتورها و هم نمایش شکار حیوانات برپا می شده است. البته ناگفته نماند که از اواسط قرن ششم میلادی به بعد، هیچ مسابقه ای در این آمفی تئاتر برپا نشده است. گفته می گردد نوعی بتن در این بنا به کار ر

فته که باعث استحکام آن در طول این سال ها بوده است.

پانتئون؛ عبادتگاهی دوهزارساله

یکی دیگر از آثار باقیمانده از حکومت رومیان بر این منطقه، پانتئون است. این بنا حتی از زلزله های عظیمی که در استان رم به وقوع پیوسته در امان مانده و یکی از بناهایی است که شکل و شمایل آن شبیه به زمان ساخت آن است. البته در خصوص سال ساخت و همچنین نوع کاربرد پانتئون روایت های مختلفی وجود دارد.

آنچه معین است، از پانتئون برای اجرای آئین های مذهبی استفاده می شد. معماری باشکوه و جذاب آن هنوز هم در پایتخت ایتالیا خودنمایی می نماید و به عنوان یکی از قدیمی ترین عبادتگاه های این منطقه شناخته می گردد. در تور ایتالیا باید حتما سری هم به این جاذبه دوهزارساله بزنید.

واتیکان؛ کوچک ترین ایالت خودمختار جهان

واتیکان، قلب تپنده مذهب کاتولیک در جهان است. این کشور که از آن به عنوان کوچک ترین کشور جهان نیز یاد می گردد، منطقه ای کوچک درون شهر رم ایتالیا است. این منطقه کوچک توسط پاپ اعظم اداره می گردد. جاذبه های جهانگردی زیادی در منطقه واتیکان که تقریبا تمام دورتادور آن با دیوارهای بلند محصور شده، وجود دارد.

اگر در ایام کریسمس و فراوری حضرت عیسی (ع) به پایتخت ایتالیا سفر کنید، می توانید از جشن ها و مراسم های آئینی جذابی که در کلیسای جامع واتیکان برپا می گردد، بهره ببرید. همچنین یکی از جاذبه های واتیکان میدان سنت پیتر است که جهانگردان مختلف در این میدان مرکزی جمع می شوند.

سنت پیتر؛ عظیم ترین کلیسای جهان

گویی همه چیز در رم خاص و تک است. علاوه بر عظیم ترین آمفی تئاتر جهان، عظیم ترین کلیسای جهان نیز در شهر رم و در کشور واتیکان واقع شده است. البته دلیل دیگری نیز وجود دارد که باعث شده کلیسای سنت پیتر یکی از محبوب ترین جاذبه های جهانگردی رم به شمار رود و آن معمار آن است. کلیسای سنت پیتر یکی از مهم ترین شاهکارهایی است که از میکل آنژ به یادگار باقی مانده است. هنر معماری را به وضوح در جای جای این اثر خواهید دید.

البته سنت پیتر فقط یک کلیسا نیست. درون این ساختمان باشکوه، آثار مهمی از هنرمندان ایتالیایی از مجسمه گرفته تا نقاشی قرار داده شده است. شما در واقع با یک کلیسای هنری روبرو هستید که شبیه به موزه، پر است از آثار فاخر هنری. در تور ایتالیا سر زدن به کلیسای سنت پیتر را از دست ندهید.

تروی؛ فواره ای پر از آرزو

چشمه آرزوها نامی است که به فواره تروی داده اند. معماری منحصربه فرد این فواره و ساختمانی که در پشت آن قرار گرفته باعث شده تا فواره تروی هم از نظر جهانگردانی که به رم سفر نموده اند، از بهترین جاذبه های این منطقه باشد. البته افسانه های خاصی که برای آن ساخته شده نیز بر محبوبیت آن افزوده است.

یکی از مهم ترین افسانه ها که مردم ایتالیا اعتقاد زیادی به آن دارند، انداختن سکه در فواره تروی است. گفته می گردد هرکس در این چشمه آرزوها سکه یا بیاندازد، حتما دوباره سری به رم خواهد زد. شما هم سکه بیاندازید؛ شاید دوباره مسافر رم شدید!

رزرو هتل در رم

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید برای سفر به هر شهری انجام دهید، رزرو هتل یا اقامتگاهی است که چند روز سفر خود را راحت و بی دردسر در آن سپری کنید. رم از آن دست شهرهای توریستی است که احتمالا برای اقامت در آن به مسئله ای برنمی خورید. از هتل های لاکچری گرفته تا هاستل های ارزان قیمت پذیرای جهانگردانی هستند که با خرید بلیط هواپیما، ایتالیا را برای گردش انتخاب نموده اند.

علاوه بر هتل ها و مکان های اقامتی عمومی، یکی از هیجان انگیزترین روش ها برای سکونت چندروزه در رم، استفاده از خانه های قدیمی این شهر است که به صورت مبله و چندروزه به جهانگردان کرایه داده می گردد. سایت های معتبر زیادی برای اجاره این خانه ها وجود دارد. اجاره این خانه ها می تواند هم سفرتان به رم را خاص تر کند و هم کمی در هزینه های سفر صرفه جویی نماید.

حمل و نقل عمومی در رم

وسایل حمل و نقل عمومی متنوعی در رم فراهم شده تا مردم این شهر و به ویژه جهانگردانی که خودرو شخصی ندارند، به راحتی در شهر جابه جا شوند. تقریبا وسایل حمل و نقل عمومی سراسر شهر رم را تحت پوشش قرار می دهند. کافی است مقصد خود را معین کنید تا بتوانید نوع رسیدن به مقصد را با استفاده از وسایل مختلف معین نمایید. خوشبختانه اپلیکیشن های خوبی در این زمینه وجود دارد که می توانند به شما در این امر یاری نمایند.

اتوبوس و تراموا در کنار قطار شهری، از بهترین و محبوب ترین وسایل حمل و نقل در رم هستند. استفاده از این وسایل به کاهش هزینه های سفر به رم نیز یاری نموده و دستتان را برای استفاده بهتر از بودجه سفر باز نگه می دارد. کرایه کردن دوچرخه و اسکوتر نیز از جمله روش هایی است که می تواند برای گشت زنی در شهر مناسب باشد. هم ورزش می کنید و هم هرجایی که دلتان می خواهد را با کمترین هزینه می گشت. البته کرایه تاکسی و استفاده از تاکسی اینترنتی نیز گزینه های پیش روی شماست که هزینه بیشتری در بر دارد.

برای اینکه در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید، بهتر است یکی از کارت های پرداخت را تهیه کنید. با تهیه این کارت ها در طول سفر هزینه های شما به علت تخفیف های ارائه شده کاهش پیدا می نماید. می توانید از بین بلیط های یک روزه B.I.G، سه روزه B.T.I و هفت روزه C.I.S یکی را انتخاب نموده و در مدت زمانی که در رم هستید، با خیال راحت از وسایل حمل و نقل بهره ببرید.

غذاهای خوشمزه رم که نباید از دست بدهید

یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به رم، سر زدن به رستوران ها و غذاخوری های خیابانی این شهر و بهره بردن از غذاهای خوشمزه ای است که تنها در رم پیدا می گردد. اصولا در تور ایتالیا تنها صبحانه بر روی خدمات تور ارائه می گردد تا هر طور که دوست دارید برای سر زدن به رستوران ها برنامه ریزی کنید. پس بهتر است حتما کمی در خصوص بهترین غذاهایی که می توانید در رم امتحان کنید، اطلاعات به دست آورید.

از دیدگاه کاربران سایت تریپ ادوایزر بهترین رستوران در سراسر شهر رم، وولیو Vulio است. این رستوران به ساندویچ های خوشمزه اش شهرت دارد. رنج قیمتی غذاها در آن مناسب است و از بودن در محیط آن نیز لذت خواهید برد. علاوه بر این، رستوران Pizza E Mozzarella از جمله محبوب ترین رستوران هایی است که پیتزاهای خوشمزه و متنوعی ارائه می نماید. شاید برایتان جالب باشد که یک سینی از انواع پیتزا در پیش رویتان قرار گیرد. امکانی که در این رستوران فراهم شده است. سومین رستوران پرطرفدار نیز از دیدگاه کاربران تریپ ادوایزر، پان دیوینو PanDivino است. در این رستوران نیز انواع غذاها از کباب گرفته تا پیتزا سرو می گردد. البته پان دیوینو نوعی فروشگاه با سبک و سیاق غذاخوری های خیابانی است.

از بین غذاهای خوشمزه ای که در تمامی رستوران های رم عرضه می گردد، پیشنهاد می کنیم پیتزا مارگاریتا را از دست ندهید. نوعی پنیر خاص به نام موتزارلا به همراه ریحان و گوجه در طبخ این غذا استفاده می گردد که طعم و عطر خاصی به آن بخشیده است. علاوه بر این نوع پیتزا، خوردن دسرهای ایتالیایی نیز از بهترین گزینه هایی است که نباید در سفر به رم از دست بدهید.

مراکز خرید رم

بعضی رم را شهری ایده آل برای خرید به ویژه خرید لباس می دانند. رم یکی از مهم ترین شهرهای اروپایی فعال در زمینه مد و پوشاک است. بوتیک های زیادی در مراکز خرید این شهر، خاص ترین لباس های طراحی شده توسط هنرمندان ایتالیایی و دوخته شده با بهترین پارچه ها را عرضه می نمایند. البته این تمامی آنچه از مراکز خرید رم انتظار دارید نیست؛ خرید کالاهای مختلف ایتالیایی و برندهای معتبر خارجی از کیف و کفش گرفته تا وسایل الکترونیکی در پاساژهای مختلف رم امکان پذیر است.

سبک و سیاق مراکز خرید رم ویژه و مختص پایتخت کشور ایتالیا است. قطعا اگر به مرکز خرید ایتالی Eataly بروید، بهتر منظور از سبک خاص مراکز خرید این شهر متوجه می شوید. ایتالی به عنوان یکی از مهم ترین مراکز خرید ایتالیا شناخته می گردد که به سبک بازارهای ایتالیایی ساخته شده است. البته مراکز خرید مدرنی چون ریناسنته La Rinascente نیز هواداران زیادی دارند و می توانید در آن ها به برندهای معتبر جهانی دسترسی داشته باشید. بسته به کالایی که قصد خرید دارید، می توانید از بین مراکز خرید رم، انتخاب نموده و به آن سر بزنید.

خرید تور رم

خرید بلیط هواپیما به مقصد رم یا خرید تور رم می تواند سرآغاز سفری خاطره انگیز به ایتالیا باشد. از جاذبه های جهانگردی گرفته تا رستوران ها و مراکز خرید، شما را به وجد می آورند. اگر بخواهید سفر خود را در زمان های خاص انجام دهید، باید در خصوص خرید بلیط هواپیما یا تور ایتالیا دقت ویژه ای داشته باشید. برای مثال در ایام کریسمس اوج سفر به رم اتفاق می افتد، در نتیجه رزرو هتل و حتی خرید بلیط هواپیما به مقصد رم نیز با چالش روبرو خواهد بود. پیشنهاد می کنیم حتما با برنامه ریزی عمل کنید تا دقیقا در همان زمانی که دوست دارید، در رم باشید.

در این مطلب کوشش شد به معرفی شهر رم پرداخته شده و به بعضی نکات در خصوص سفر به این شهر باستانی اشاره گردد. فرقی نمی نماید به هدف گردش به ایتالیا سفر می کنید یا برای شرکت در نمایشگاه و عقد قرارداد با شرکت های عظیم راهی این کشور می شوید، درهرصورت آشنایی با رم می تواند به شما در این سفر یاری کند.

اگر تجربه ای از سفر به رم دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده، حتما با ما و خوانندگان در میان بگذارید. تجربیات شما می تواند به همه ما برای سفری بهتر به رم یاری کند. علاوه بر این می توانید از قسمت نظرات، تجربیات دیگر ایرانی هایی که به رم سفر نموده اند را بخوانید و خود را برای تور جهانگردی جذاب آماده کنید. راستی چمدانتان را بسته اید؟

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 675

به "رم ایتالیا، شهر جاودانه تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رم ایتالیا، شهر جاودانه تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید